Mokinių ir studentų požiūris į įsiminimo strategijas mokantis užsienio kalbų

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Mokinių ir studentų požiūris į įsiminimo strategijas mokantis užsienio kalbų
Alternative Title:
Schoolchildren and students’ attitude towards the memory strategies in their foreign language learning
In the Journal:
Žmogus kalbos erdvėje. 2010, 6, p. 637-644
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje tyrinėjami mokinių ir studentų prioritetai, teikiami įsiminimo strategijoms, kurias renkasi aukštesniųjų klasių mokiniai ir pirmo kurso studentai, mokydamiesi užsienio kalbų. Visų pirma, apibrėžiama įsiminimo strategijų plotmė bei apibendrinami tyrimai, aprašyti užsienio šalių ir Lietuvos mokslo šaltiniuose. Antra, tyrinėjama respondentų įsiminimo strategijų taikymo raiška. Trečia, nustatyti statistiškai reikšmingi skirtumai tyrimo dalyvių požiūryje į įsiminimo strategijas. Išryškėjo, kad mokiniai ir studentai daugiausia veiksmingai mokosi užsienio kalbų, kai sudaro klausomo ar skaitomo teksto santraukas, struktūruoja mokomąją medžiagą, braižo minčių žemėlapius, domisi sugestijos technikomis, rengia aktyvaus žodyno kartotekas, nors daugumai šių strategijų neteikiami aukščiausi respondentų vertinimai. Nustatyta, kad lytis yra reikšmingas veiksnys pasirenkant įsiminimo strategijas. Moterys dažniau sudarinėja klausomo ar skaitomo teksto santraukas, naudoja asociacijos strategijas, stengiasi prasmingai mokytis.

ENThe article deals with higher-grade schoolchildren and first-year students’ attitude towards memory strategies that they use in foreign language learning. It is obvious that the respondents give priority to traditional learning strategies, with the common learning methods being domineering. The schoolchildren and students try to understand the essence and the meaning of the text read or heard and put down the main ideas of it. But almost half of the respondents surveyed usually learn mostly by heart. It became clear that the respondents effectively learn foreign languages, if they write summaries of the texts, structure the learning material, make mind maps or learning cards of the active vocabulary, although these strategies are not highly estimated. It was assessed that the gender is important in the selection of strategies. Women make summaries of the read or heard texts more often than men and use association strategies, try to learn more meaningfully.

ISBN:
9789955336242
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/61019
Updated:
2018-12-17 12:57:10
Metrics:
Views: 42    Downloads: 4
Export: