Use of GeoGebra in primary math education in Lithuania: an exploratory study from teachers’ perspective

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Use of GeoGebra in primary math education in Lithuania: an exploratory study from teachers’ perspective
Alternative Title:
Matematikos mokymo programos "Geogebra" taikymas Lietuvos pradiniame ugdyme: žvalgomasis mokytojų nuomonės tyrimas
In the Journal:
Informatics in education, 2015, Vol. 14, No. 1, p. 127-142
Summary / Abstract:

LTInformacinių ir komunikacinių technologijų pasiūla lemia naujų mokymui ir mokymuisi skirtų priemonių plėtrą. Pastarosios gali būti įvairiai taikomos siekiant pagerinti ir praturtinti matematikos mokymo procesą. Nagrinėjant technologijų integravimą į matematikos mokymą, akivaizdu, kad ilgamečių priemonių, tokių kaip lenta ir kreida, pakeitimas skaitmeniniu turiniu neapima visų matematikos mokymo ypatumų. Vienas iš svarbiausių veiksnių, lemiančių kokybišką technologijų integravimą į matematikos mokymą, yra mokytojo asmenybė: jo žinios, siekimas ir noras kurti pamokas, kuriose matematika būtų glaudžiai siejama su šiuolaikinių mokinių poreikiais. „Geogebra“ yra dinaminė matematikos mokymui ir mokymuisi skirta priemonė, įgalinanti naudotojus tyrinėti įvairiai pristatomus matematinius konceptus. Straipsnyje nagrinėjama programos „Geogebra“ taikymo Lietuvos pradinio ugdymo mokyklose problema, žvelgiant į ją iš mokytojų perspektyvos. Pagrindinis straipsnio tikslas – išnagrinėti veiksnius, lemiančius matematikos mokymo priemonės „Geogebra“ ir ja parengtų mokomųjų objektų taikymo pradiniame ugdyme galimybes. Siekiant ištirti programos „Geogebra“ tinkamumą pradiniam ugdymui buvo atliktas žvalgomasis, mokytojų ekspertų apklausa grįstas, tyrimas. Straipsnyje aprašomi gauti rezultatai ir pateikiamos bendros išvados.

ENWith the advance of information and communications technologies, new teaching tools are becoming more pervasive. These tools can be utilized in a variety of ways to improve and enhance math teaching. Considering the integration of technology in teaching mathematics, it is clear that the replacement of board and chalk with digital presentation material does not cover all the aspects of the mathematic subjects. One of the important prerequisites for quality of integration technology into mathematics teaching is the teacher’s personality, i.e. knowledge, willingness and desire to improve his/her lessons bringing mathematics closer to the present generations of pupils. GeoGebra as a dynamic mathematics software allows users to explore multiple representations of mathematics concepts. The paper deals with the problem of deployment of GeoGebra in Lithuanian’s primary math education and the main purpose of this study is to investigate reasons/factors affecting teachers’ decision to utilize GeoGebra and learning objects prepared by it in their teaching process. With a view to evaluate GeoGebra’s suitability to primary education an expert opinion poll was conducted and results of that exploratory study are presented.

DOI:
10.15388/infedu.2015.08
ISSN:
1648-5831
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/60097
Updated:
2022-01-17 14:01:38
Metrics:
Views: 78    Downloads: 20
Export: