Media literacy and digital divide: a cross-cultural case study of Sweden and Lithuania

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Media literacy and digital divide: a cross-cultural case study of Sweden and Lithuania
Alternative Title:
Medijų raštingumas ir skaitmeninė atskirtis: Švedijos ir Lietuvos tarpkultūrinio atvejo tyrimas
In the Journal:
Creativity studies. 2015, Vol. 8, no. 2, p. 134-148
Keywords:
LT
Švedija (Sweden); Lietuva (Lithuania); Medijos / Media.
Summary / Abstract:

LTŠvedijos ir Lietuvos tarpkultūrinio atvejo tyrimo tikslas – išanalizuoti visuomenės medijų raštingumo lygmenį atskirose socialinėse grupėse. Siekdami atskleisti pagrindinius veiksnius, lemiančius gyventojų grupių skaitmeninę atskirtį, atsižvelgėme į socialinės stratifikacijos ypatumus, technologijų infrastruktūros, švietimo sistemos ir kultūrinių vertybių prioritetų skirtumus abiejose šalyse. Atliktas tyrimas atskleidė, kad Lietuvoje amžius yra pagrindinis veiksnys, lemiantis medijų raštingumo lygmenį. Tačiau Švedijoje medijų raštingumo gebėjimai įvairiose amžiaus grupėse vienodėja, nors į skaitmeninę atskirtį patenka imigrantų grupės, daugiausia dėl socialinių ir ekonominių priežasčių. Skaitmeninė karta – vaikai ir paaugliai – abiejose šalyse turi panašius skaitmeninius gebėjimus, todėl skaitmeninė atskirtis aktualesnė vyresniojo amžiaus gyventojų grupėse. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Digital culture; Digital divide; Digital generation; Media literacy; Medijų raštingumas; Network sočiety; Skaitmeninė atskirtis; Skaitmeninė karta; Skaitmeninė kultūra; Social stratification; Socialinis stratifikavimas; Tinklo visuomenė; Digital culture; Digital divide; Digital generation; Media literacy; Medijų raštingumas; Network society; Skaitmeninė atskirtis; Skaitmeninė karta; Skaitmeninė kultūra; Social stratification; Socialinė stratifikacija; Tinklaveikos visuomenė.

ENA case study of Sweden and Lithuania aims at analysing the important question of inclusion and exclusion when it comes to the media literacy and the digital divide. Analysis of country-level factors, such as social-stratification, technological infrastructure, educational system, cultural values is provided with the goal to identify the keen factors widening the digital divide of certain population groups in both countries. The study has revealed that in regard to media literacy, age matters the most in case of Lithuania. On the contrary, in Sweden the digital divide between different age groups is diminishing but the media literacy of socio-economically marginalized groups (immigrants in particular) is much lower as compared to the general trends in population. The digital generation – children and teenagers – have got much more in common in both countries as opposed to the senior adult populations. [From the publication]

DOI:
10.3846/23450479.2015.1046407
ISSN:
2345-0487
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/59509
Updated:
2021-03-04 09:24:38
Metrics:
Views: 18    Downloads: 5
Export: