Composing microtonal melody

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Composing microtonal melody
Alternative Title:
Mikrotoninės melodijos kūrimas
In the Journal:
Muzikos komponavimo principai. 2015, T. 15, p. 159-164. Melodijos fenomenas
Keywords:
LT
Glisanduojančios natos; Glisnaduojančios natos; Kanoninė technika; Kanono technika; Ketvirtatoniai; Linearika; Lineariškumas; Lygiavertis padalinimas; Melodiniai modeliai; Mikrofoninis kontūras; Mikrotoninė muzika; Motyvinės struktūros; Motyvu grįstos struktūros; R.Mažulis; Rezultatyviniai modeliai; Švytuoklinis judesys; Švytuoklinis judėjimas.
EN
Canon technique; Equidistant subdivisions; Gliding notes; Linearity; Melodic models; Microphonic contour; Microtonal music; Motif-based structure; Pendulum motion; Quartertones; R.Mazulis; Resulting patterns.
Summary / Abstract:

LTTyrinėjant mikrotoninę muziką reikėtų atsižvelgti į keletą melodijos komponavimo aspektų. Kompozicinis sprendimas ir techninės priemonės priklauso nuo pasirinkto linearaus modelio. Mikrotonines melodijas galima suskirstyti į 5 pagrindines kategorijas: motyvines struktūras (susijusias su tradiciniais melodiniais piešiniais); švytuoklinį melodinės linijos judėjimą (beveik nesuvokiamą mažiausių intervalų kaitą); glisanduojančių natų techniką (pagrįstą išplėstų glissando epizodų vartojimu visame kūrinyje, kuriame glissando figūros yra ne dekoratyvus, o griežtai struktūruotas elementas); rezultatyvinius pavidalus (susidarančius tais atvejais, kai melodinis piešinys nėra sukurtas lineariai, bet susiformuoja veikiamas skirtingų struktūrinių parametrų). Visi šie modeliai iliustruojami mano vokaliniais ir instrumentiniais kūriniais: „Sybilla“, „Palindromas“, „Talita cumi“, „ajapajapam“, „Canon mensurabilis“. [Iš leidinio]

ENDealing with microtonal music, various problems of composing melody should be considered. The result of the compositional approach and technical means depends on which particular type of the linear model is applied. There are five main categories of microtonal melodic models: motif-based structure (related with traditional melodic patterns); pendulum motion of melodic line; microphonic contour (hardly comprehensible changes of smallest microintervals); gliding notes technique (based on the application of extended glissando passages for the whole composition, in which the glissando gestures are not decorative,but strictly structuralized elements); resulting patterns (occurring in cases when the melodic pattern is not ‘composed’ as a line, but results from the interaction of various structural parameters). All of these models could be illustrated with my vocal and instrumental compositions “Sybilla”, “Palindrome”, “Talita cumi”, “ajapajapam”, “Canon mensurabilis”. [From the publication]

ISSN:
2351-5155
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/59370
Updated:
2019-11-13 16:09:04
Metrics:
Views: 38
Export: