Vocational education and training in Lithuania: reform processes and tendencies

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Vocational education and training in Lithuania: reform processes and tendencies
Keywords:
LT
Profesinis rengimas / Vocational training.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojamas profesinis rengimas Lietuvoje: reformos procesai ir tendencijos. Įvairių pirminio profesinio švietimo reformos procesų vertinimas parodė, kad iš esmės trūko nuoseklumo, vientisumo ir darnos. Įvairiose profesinio rengimo reformos srityse pasiekta nelygių rezultatų. Pagrindinės reformos principai ir prioritetai buvo netolygūs, sprendimų suderinamumas nebuvo užtikrintas skirtinguose profesinio mokymo ir lavinimo lygiuose. Labiausiai neigiami profesinio rengimo reformos veiksniai, dėl kurių padidėjo vidiniai ir išoriniai prieštaravimai, yra paveldėtas centralizuotas valdymo pobūdis ir jo stagnacija bei rinkos ekonomikos veikimo patirties stoka. Profesinio mokymo tinklo optimizavimas, socialinių partnerių įtraukimas į profesinio rengimo planavimą, mokymą ir vertinimą, tarptautinių partnerių ir užsienio ekspertų įtraukimas, profesinio mokymo kokybės užtikrinimo priemonių įgyvendinimas gali būti vadinami sėkmingiausiais profesinio mokymo švietimo reformos veiksniais. Probleminiai pirminio profesinio rengimo reformos aspektai: profesinio rengimo strategijos ir politikos formavimas, profesijos mokytojų rengimas, profesinė orientacija ir konsultavimas, profesinio rengimo įvaizdžio tobulinimas. Profesinio rengimo reformos Lietuvoje tyrimo rezultatai yra svarbūs moksliniu, praktiniu ir politiniu požiūriu. Rezultatai rodo tendencijas ir padeda patvirtinti hipotezes, kurios gali būti naudingos tolesniems moksliniams tyrimams, sudaro pagrindą įvertinti pasirinktas reformos strategijas ir formuoti naujus politinius sprendimus.Reikšminiai žodžiai: Profesinio mokymo institutcija; Profesinis mokymas; Profesinis orientavimas ir konsultavimas; Profesinis ugdymas, situacija Lietuvoje, profesinio ugdymo reforma; Vocational education and training; Vocational education institution; Vocational education, Lithuanian case, Vocational Education Reform; Vocational orientation and counselling.

ENThe article analyses professional training in Lithuania: processes of the reform and trends. The evaluation of various initial professional education reform processes revealed a lack of consistency, integrity and coherence. Uneven results have been achieved in various areas of the professional education training reform. The main principles and priorities of the reform have been uneven, the compatibility of the decisions was not ensured at different levels of professional education and training. The most negative factors behind this reform, which have led to increased internal and external contradictions, are the inherited centralized governance pattern, its stagnation and a lack of experience in market economy functioning. The optimization of the professional training network, the inclusion of social partners in professional education and training planning, training and evaluation, the involvement of international partners and foreign experts and the implementation of quality assurance measures for professional education and training can be the most successful factors in the reform of professional education and training. Problematic aspects of initial professional education and training reform: professional education and training strategies and policy creation, professional teacher training, professional guidance and counselling, and improvement of the image of professional training. The results of the study regarding the professional education and training reform in Lithuania are important from a scientific, practical and political point of view. The results show trends and help confirm the hypotheses, which can be useful for further research, create a basis for the evaluation of the selected reform strategies and develop new policy solutions.

ISBN:
9781402043406
Related Publications:
Profesinio rengimo plėtra žinių visuomenės ir konkurentabilios ekonomikos amžiuje / Rimantas Laužackas. Profesinis rengimas: tyrimai ir realijos. 2002, Nr. 5, p. 26-39.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/58347
Updated:
2018-09-05 13:08:44
Metrics:
Views: 27
Export: