LTMokant skambinti fortepijonu, pedagogo ir mokinio santykiai primena duetą, kai gerų rezultatų pasiekiama tik esant abipusiam supratimui ir susiklausymui. Fortepijono pedagogas turi puikią galimybę visapusiškai pažinti savo auklėtinį ir nė kiek nemažesnę progą tapti jam sektinu autoritetu bei ilgam palikti jo atmintyje pėdsaką. Ilgus dešimtmečius knygos autorė bendravo su Lietuvos pianizmo autoritetais, gilinosi į jų, kaip atlikėjų bei pedagogų, veiklą, užsirašinėjo jų samprotavimus apie pianisto profesiją. Su jais įrašyti pokalbiai tapo svarbia šios knygos dalimi, jie padeda geriau pajusti muzikus supusią atmosferą ir to meto pedagogikos nuostatas. Monografijoje tyrinėjama nedidelė Lietuvos muzikos istorijos dalis – tai atkarpa, susijusi su pianizmo kultūra, konkrečiau – su mokymu skambinti fortepijonu. Apibendrintas pasakojimas apie pradinius klavyrinės muzikos žingsnius pirmoje knygos dalyje palengva nuveda skaitytoją iki fortepijono pamokų Vilniuje, kartu pateikiant vieną kitą konkrečiam istoriniam tarpsniui būdingą bruožą. Antroje dalyje daugiau gilinamasi į XX a. pianizmo situaciją Lietuvoje – glaustai aprašoma 35-ių žymiausių pianistų pedagogų koncertinė ir pedagoginė veikla, pateikiami su kai kuriais jų autorės užrašyti pokalbiai. Knygoje skaitytojas ras ir schemų, kuriomis mėginama atspindėti lietuvių pianizmo ištakas ir jo ryšius su Europos pianizmo centrais, sykiu paliekant erdvės individualiai interpretacijai.Reikšminiai žodžiai: Pianizmo kultūra; Pedagogika; Muzikologija; Lithuania; Piano culture; Pedagogy; Musicology.
ENIn monography, small part of Lithuanian music history is analysed – it is a section related with the pianism culture, in particular – with teaching to play piano. The generalized story about initial steps of clavier music in the first part of the book slowly leads the reader to the piano lessons in Vilnius, together introducing one or the other feature, peculiar to the certain historic period. In the second part, the focus is on 20th century pianism situation in Lithuania – the concert and pedagogical activity of 35 well known pianist teachers is described briefly, the written conversations by the author are presented. In the book, the reader will find both schemes, by which the attempt is to reflect the origins of Lithuanian pianism and its relations with the centres of European pianism, at the same time, leaving space for the individual interpretation.