Gyventojų verslumo matavimo modelis

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Gyventojų verslumo matavimo modelis
Alternative Title:
Model for measuring the entrepreneurship of the population
In the Journal:
Verslas: teorija ir praktika [BTP] [Business: theory and practice]. 2014, t. 15, Nr. 3, p. 199-209
Keywords:
LT
Gyventojai / Population; Verslas / Business.
Summary / Abstract:

LTGyventojų verslumas – svarbus veiksnys ekonominės plėtros raidoje. Straipsnyje siūlomas gyventojų verslumo matavimo modelis, leidžiantis palyginti verslumo lygį. Modelį sudaro du pagrindiniai komponentai: kriterijų parinkimo ir gyventojų verslumo nustatymas, pritaikant daugiakriterį vertinimo būdą TOPSIS. Svarbiausi kriterijai, padedantys nustatyti verslumą, yra nedarbo lygio dinamika, asmeninės gyventojų savybės, geografinė padėtis, plačiajuosčio ryšio interneto skvarba tūkstančiui gyventojų, išduoti verslo liudijimai tūkstančiui gyventojų, konkurencingumas, inovacijų diegimas, įregistruotų įmonių skaičius tūkstančiui gyventojų, verslumą skatinančios programos, vidutinis darbo užmokesčio dydis, paimtų paskolų verslui skaičius tūkstančiui gyventojų, bankrutavusių įmonių skaičius tūkstančiui gyventojų, išsilavinimo lygis, laikraščių ir žurnalų verslo tema prenumerata. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Daugiakriteris vertinimo metodas TOPSIS; Gyventojai; Kriterijai; Modelis; Verslumas; Criteria; Entrepreneurship; Model; Multi-criteria evaluation; Population.

ENPopulation entrepreneurship is an important factor in the progress of economic development. This paper proposes a model of entrepreneurship measurement for comparing the level of entrepreneurship. The model consists of two main components, including criteria for the selection and determination of entrepreneurship by adapting the multi-criteria evaluation method TOPSIS. The most important criteria for identifying entrepreneurship cover the dynamics of the unemployment rate, the population of personal characteristics, geographical location, broadband Internet penetration per 1000 inhabitants, issued business licenses per thousand population, competitiveness, innovation, registered enterprises per thousand population, the promotion of a entrepreneurship program, the average wage level, the number of loans taken for business per thousand population, the number of bankrupt enterprises per thousand population, the level of education, the subscription of newspapers and magazines on business. [From the publication]

DOI:
10.3846/btp.2014.20
ISSN:
1648-0627; 1822-4202
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/57472
Updated:
2021-01-15 20:26:08
Metrics:
Views: 32    Downloads: 6
Export: