Muziejaus personalo kompetencijų profilis į klientą orientuotoje organizacijoje

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Muziejaus personalo kompetencijų profilis į klientą orientuotoje organizacijoje
In the Book:
Modernaus muziejaus veiklos gairės / sudarytojas Arūnas Puškorius. Vilnius: Akademinė leidyba, 2015. P. 52-67. (Muziejininkystės studijos ; t. 4)
Keywords:
LT
Darbuotojai / Workers; Kompetencijos / Competencies; Muziejai / Museums; Vartotojai / Consumers.
Summary / Abstract:

LTMuziejų svarbus uždavinys - aktyvus ir daugiafunkcis vartotojų poreikių tenkinimas. Manytina, kad į vartotoją orientuotoje muziejaus organizacijoje darbuotojo kompetencijų profilis būtų sudarytas iš harmoningai derančių „gylio" ir „pločio" kriterijų, o tai sąlygotų visos organizacijos augimo ir plėtros perspektyvą. Panaudojant Lotoso žemėlapio metodiką, vadovaujančių muziejų darbuotojų paprašyta iš įvairių perspektyvų pažvelgti į probleminę asmeninio personalo potencialo skleidimo aptarnaujant klientus situaciją ir įvertinti ją. Respondentai užpildė 15 protokolų. Muziejų darbuotojų kompetencijų profilis nėra vienodas ir nekintantis. Kalbant apie darbuotojo kompetencijų profilį akcentuotina dalykinių žinių dermė su pedagoginiais, oratoriniais, vadybiniais, psichologiniais, socialiniais psichologiniais gebėjimais, bendra medialine komunikacine kompetencija, vertybinėmis žmogaus orientacijomis ir erudicija. Muziejaus darbuotojo kompetencijų ugdymas darbo vietoje galėtų būti efektyvesnis specifiškai panaudojant kultūrinio paveldo aplinką, ugdomojo vadovavimo principus, apskritai ambicijas kelti kvalifikaciją derinant su asmeninio tobulėjimo ambicijomis. Pastarosios galėtų būti efektyviau siejamos su produktyvios grupės ar kolegialios komandos formavimo galimybių didinimu. Darbinė aplinka, organizacijos kultūra, aiškiai suformuluota vizija ir misija bei įsisąmoninimas, pasitenkinimą darbu skatinančios sąlygos didžia dalimi sąlygoja darbuotojo, teikiančio paslaugas vartotojams, kompetencijų ugdymo ir realizavimo kontekstą, asmeninio potencialo sklaidą bei inovatyvumą.Reikšminiai žodžiai: Darbuotojas; Kompetencija; Kompetencijos; Kompetencijų profilis; Lotoso žemėlapio metodologija; Muziejaus personalas; Muziejus; Organizacija; Personalas; Profesinės kompetencijos; Vartotojas; Competences profile; Competition; Customer; Lotus map methodology; Museum; Museums; Museums staff; Organization; Personnel; Professional competence; Servant; The museum staff.

ENThe important goal of museums – active and multifunctioning satisfaction of the needs of users. It is considered that in the organisation of the museum, which is oriented to the user, the profile of the competences of the employee has to consist of the balanced criteria of "depth" and "width", which would determine the perspective of growth and development of whole organization. With the use of the method of Lotos Blossom map, the managing employees of the museum were asked to overview the problematic situation of potential of personal staff, while serving clients, and evaluate it from various perspectives. Respondents filled 15 protocols. The profile of the competences of museum employees is unequal and immutable. While considering the profile of the competences of employees, the coherence of business knowledge with educational, oratorical, managerial, psychological, social psychological skills, common medial communicational competence, valuable human orientations and erudition are emphasised. The training of the competence of museum employees in the work place could be more effective by using the environment of cultural heritage, principles of educational management, ambitions to raise qualification combining with the ambitions of personal improvement. The latter could be related more effectively with the increasing of opportunities of forming the productive group or collegial team. The working environment, the culture of organization, clearly formed the vision and the mission, the realisation, the conditions, which promote the satisfaction of work, for the most part determine the context of realisation and the training of competences, the dissemination of personal potential and the innovation of employee, who provide services for users.

ISBN:
9789955336914
Related Publications:
Muziejaus patrauklumo kultūriniam turizmui vertinimas lankytojų požiūriu: BĮ „Neringos muziejai“ atvejo analizė / Ernesta Jonaitienė. Jaunųjų mokslininkų darbai. 2021, Nr. 2 (51), p. 19-31.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/56985
Updated:
2019-12-10 16:09:39
Metrics:
Views: 8
Export: