Tarpšakinių tyrimų teigiamybės doktorantų ugdymo procese

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Tarpšakinių tyrimų teigiamybės doktorantų ugdymo procese
In the Book:
Akademinė edukologija. 2. Vilnius: Mokslotyros institutas, 2006. P. 316-323. (Lietuvos mokslas ; kn. 59)
Keywords:
LT
Kaunas. Kauno kraštas (Kaunas region); Lietuva (Lithuania); Mokslinis ugdymas / Scientific education; Ugdymas / Education.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje, analizuojant tarpšakinių tyrimų teigiamybes doktorantų ugdymo procese, aptariamos nūdienos mokslinių informacinių ugdymo problemų sprendimo potencialios kryptys, nagrinėjama tyrimo kompleksiškumo prielaida ir humanitarų mokslinė informacinė ekspansija. Pažymėtina, kad vienas iš svarbiausių doktorantų sėkmingo ugdymo veiksnių yra vykęs tyrimų krypties ir temos pasirinkimas. Renkantis temą visada naudinga iš anksto numatyti būsimus darbus ir jų rezultatų naudingumą. Tačiau ne mažiau svarbu, gal net svarbiau, yra numatyti vertas dėmesio sąveikas tyrimų erdvės paribio zonose – galimose informacinėse sandūrose su kitais mokslais bei mokslo kryptimis. Labai dažnai būtent šiose kelių mokslų sandūrose – pasirinktos mokslo krypties sparnuose, naudojant gretimų mokslų pasiekimus, yra galimi proveržiai, naudingi plėtojant doktoranto pasirinktos srities tyrimus. Tarp įdomiausių mokslotyrininkų kompleksinių krypčių Lietuvoje būtų humanitarinių, socialinių ir teologinių mokslo sričių ir krypčių sandūroje plėtojami tyrimai ir aukštosios studijos. Yra pagrindo manyti, kad viena iš doktorantų ugdymo „nematomųjų kolegijų“, galinčių padėti atsigauti teologiniams tyrimams Lietuvoje, mokslo sričių bendros veiklos centras, galėtų susiformuoti Kaune. Mokslotyros požiūriu jau galima įžvelgti probleminio grafo šakas ir svarias prielaidas humanitarų, istorijos, kalbų, etnologijos ir folkloristikos bei kitų katedrų, sociologų ir t.t. pastangų sintezei, sisteminiam požiūriui į tyrimų objektą ir jų plėtojimą, kompleksiniams (sintetiniams) tyrimų rezultatams, sinergetiniam efektui.Reikšminiai žodžiai: Doktorantas; Doktorantūra; Doktorantų rengimas. humanitariniai mokslai; Perspektyvos; Tarpšakiniai tyrimai; Ugdymo procesas; Doctoral program; Doctoral student; Doctoral students' training, humanities science; Educational process; Interprofessional Studies; Perspective; PhD.

ENBy analysing positive features of interdisciplinary research in doctoral studies, the paper discloses potential directions of contemporary solutions for educational information problems, examines preconditions for the complexity of the research and the scientific informational expansion of humanities. It should be noted that one of the most important factors for a successful education doctoral students is a proper choice of research directions and subjects. While choosing a subject, it is always useful to plan future works and possible benefits of their results. However, equally important, or maybe even more, it is to foresee valuable interactions in marginal areas of the scope of the research – possible informational intersections with other sciences and research directions. Often, particularly these interdisciplinary junctions at the flanges of chosen subjects can produce breakthroughs which would involve achievements of adjacent sciences and which might be also useful while developing the research on a subject chosen by a doctoral student. Among the most interesting complex research areas in Lithuania are subjects developed in the juncture of humanities, and social and theological sciences. There is a reason to believe that one of the "invisible doctoral education colleges" which might help to recover Lithuania's theological research and a scientific area of joint activities can be formed in Kaunas. From the perspective of research, it is already possible to distinguish branches of the problem graph and important preconditions for the synthesis of efforts in such areas as humanities, history, languages, ethnology, folklore, and other departments, sociologists, etc., and the systematic approach to research and its development, complex (synthetic) research results, and synergetic effect.

ISBN:
99867952320
ISSN:
1392-4044
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/55877
Updated:
2019-03-19 14:39:51
Metrics:
Views: 16
Export: