Kūrybiškas vaiko verslumo ugdymas pradinėje mokykloje

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Kūrybiškas vaiko verslumo ugdymas pradinėje mokykloje
In the Journal:
Žvirblių takas. 2013, Nr. 5, p. 50-56
Keywords:
LT
Kūrybiškumas / Creativity; Mokslinis ugdymas / Scientific education; Pradinis ugdymas / Primary education; Vaikai / Children; Verslas / Business.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjamas kūrybiškas vaiko verslumo ugdymas pradinėje mokykloje, pateikiami ir aptariami konkretūs pavyzdžiai, kurie įgalina kūrybiškai ugdyti pradinių klasių moksleivių verslumą tiek pamokinėje, tiek popamokinėje veikloje. Aktyvinant ugdymo procesą, mokant veikti praktiškai, atsisakant teorijos, o žinias įtvirtinant praktinėje veikloje, mokiniams sudaroma galimybė savarankiškai priimti sprendimus, pasirinkimo laisvė derinama su atsakomybe ir valia. Pradinėse klasėse verslumo ugdymą mokykloje apibrėžia ugdymo tyrinys. Šiandieniniame globalizacijos pasaulyje tobulėjančios technologijos ir vis labiau spartėjanti žmonijos pažanga beveik kasdien iškelia naujų iššūkių, kurie įpareigoja mus keistis. Jau pradinukas turi suvokti, kad baigęs mokyklą turės pasirūpinti savimi pats ir kad, norint „išlikti“, reikės kurti, galvoti, veikti ir konkuruoti. Jei vaikas nuo mažens bus mokomas svajoti, savarankiškai veikti, ugdyti savo charakterį, suaugęs lengviau priims teisingus sprendimus, įgyvendins savo idėjas ir drąsiai žengs į rytojų. Verslo žinios ir įgūdžiai – viena iš priemonių, galinčių padėti geriau pažinti save ir savo polinkį į verslumą, o vėliau apsispręsti renkantis profesiją. Verslumo ugdymas neatsiejamas nuo kompetencijos tobulinimo ir praktinio mokymo, formuojančio įpročius ir įgūdžius mokantis iš praeities veiklos bei siekiant ateities rezultatų. Verslumas – tai būdas žmogaus idėjas paversti veiksmais. Jis neatsiejamas nuo kūrybiškumo, naujovių ir pasirengimo rizikuoti, gebėjimo planuoti ir valdyti projektus siekiant išsikeltų tikslų.Reikšminiai žodžiai: Kūrybiškumas; Pradinė mokykla; Vaikai; Verslumas; Verslumo ugdymas; Verslumo ugdymas, kūrybiškumas, pradinė mokykla; Children; Creativity; Enterprise; Entrepreneurship education, creativity, primary school; Entrepreneurship skills education; Primary school; Primary-school.

ENThe article analyses the creative education of the child's entrepreneurship in elementary school, and presents and discusses particular examples that provide the opportunity to creatively develop the entrepreneurship of primary school pupils both in school and after school activities. By activating the educational process, teaching to act practically, abandoning the theory, and consolidating the knowledge in practice, pupils are given the opportunity to make decisions independently, and the freedom of choice is combined with responsibility and will. In elementary classes, the development of entrepreneurship in a school is defined by the content of education. In the modern world of globalisation improving technologies and increasingly accelerating progress of humankind almost every day bring new challenges that oblige us to change. Yet the primary-age pupil must realize that after leaving school he will have to take care of himself/herself and that in order to survive he/she will have to create, think, act and compete. If from an early age a child is taught to dream, to work independently and to develop his/her character, being an adult he/she will be able to make decisions easier, will implement his/her ideas and will go to the future with courage. Business knowledge and skills are one of the tools that could help to better understand oneself and own attitude towards entrepreneurship, and later to decide on a future career. Development of entrepreneurship is inseparable from competence development and practical training, shaping habits and skills helping to learn from past activities and trying to achieve future outcomes. Entrepreneurship is a way to turn human ideas into actions. It is inseparable from creativity, innovation and preparation to risk, the ability to plan and manage projects in order to achieve own goals.

ISSN:
1392-1037
Related Publications:
Finansinio raštingumo kompetencijų ugdymas pradinėse klasėse / Dalia Elena Solovjovienė. Žvirblių takas. 2013, Nr. 1, p. 52-55.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/54061
Updated:
2019-03-21 14:14:51
Metrics:
Views: 23    Downloads: 4
Export: