Antikinės ir visuotinės literatūros dėstymo universitete tradicijos ir tendencijos

RinkinysMokslo publikacijos / Scientific publications
Publikacijos rūšisKnygos dalis / Part of the book
KalbaLietuvių kalba / Lithuanian
AntraštėAntikinės ir visuotinės literatūros dėstymo universitete tradicijos ir tendencijos
AutoriaiLiukinevičienė, Laima
KnygojeŠiuolaikinės visuotinės literatūros ir kritikos problemos . 2005, P. 26-38
Santrauka / Anotacija

LTLaukiant filologijos studijų krypties reglamento, diskutuojama, kokie studijų programos dalykai būtini, siekiant reikalingų filologui literatūrologo gebėjimų. Straipsnyje pateikiama Lietuvos, Latvijos, atskirų Rusijos ir Didžiosios Britanijos universitetų filologijos studijų programų analizė, parodomos antikinės ir visuotinės literatūros dėstymo tradicijos ir tendencijos. Atlikta analizė atskleidė, kad antikinė literatūra, visuotinė (užsienio arba pasaulio) literatūra tradiciškai buvo dėstoma visuose filologus rengiančiose studijų programose Lietuvos, Latvijos, Estijos, Rusijos universitetuose. Tačiau šalia tradicinio modelio matomos ir kitos tendencijos: 1) palikti antikinę literatūrą savarankiškoms studento studijoms, 2) sudaryti sąlygas pasirinkti antikinės literatūros modulius kaip pasirenkamuosius dalykus, 3) integruoti Antikos tekstų studijas į kitus modulius, o chronologinės, istorinės prieigos prie literatūros mokyti per žanrų istoriją, 4) dėstant visuotinę literatūrą, per vieno autoriaus kūrybą supažindinti su visa epochos literatūra ar literatūros kryptimi. Naujus filologų rengimo modelius Lietuvoje taiko VDU, o kiti universitetai - labiau į darbo rinkos poreikius, ne į akademinį parengimą orientuotą studijų programą. Šios tendencijos nėra visuotinės, nustatyta, kad įvairovė būdinga ir kitų šalių universitetams. Svarbu apibrėžti kompetencijas, kurias studijų metais turi įgyti filologas, o kokiais būdais jų bus siekiama - kiekvieno universiteto (ir paties studento) sprendimas.

ENAntique Literature, Foreign or World Literature - subjects of studies, which have traditionally been in the bloc of main obligatory study programmes for philologists. Today other tendencies are being observed. The most important thing - competencies, which must be obtained by the modem philologist during the Literature course. Analysis of study programmes in various universities of Lithuania, Latvia as well as Russia and Great Britain witnesses the possibility of different models: 1. Antique Literature teaching in auditorium is suspended and students are expected to work with Antique tests independently. 2. Modules of World Literature (Foreign Literature) remain the main direction for analysing the process of the World literature considering the input of national literatures and separate authors as well as the individuality in it. [From the publication]

ISBN9986-38-641-1
Mokslo sritis
Nuoroda į įrašą https://www.lituanistika.lt/content/5367
Atnaujinta2013-04-28 16:14:13
Metrika Peržiūros: 4