Mokėjimo mokytis kompetencijos ir ugdymo proceso organizavimo įtaka antrosios užsienio (rusų) kalbos mokymuisi

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Mokėjimo mokytis kompetencijos ir ugdymo proceso organizavimo įtaka antrosios užsienio (rusų) kalbos mokymuisi
Alternative Title:
Influence of both learning to learn competence and organising of educational process on learning second foreign (Russian) language
In the Journal:
Kalba ir kontekstai. 2012, t. 5, d. 1, p. 247-253
Keywords:
LT
Rusų kalba / Russian language; Ugdymas / Education.
Summary / Abstract:

LTStraipsnio tikslas – aptarti ugdymo proceso organizavimo ir mokėjimo mokytis gebėjimų įtaką II-sios (rusų) užsienio kalbos mokymosi motyvacijai ir rezultatams. Straipsnyje analizuojama, kokiais būdais mokiniai lengviau išmoksta naujos kalbos, kaip mokytojai gali palengvinti šiuos procesus, kaip gali padėti mokiniams pasiekti geresnių II-sios (rusų) kalbos mokymosi rezultatų. Straipsnyje atsižvelgiama į atlikto tyrimo su 6-ų ir 10-ų klasių mokiniais rezultatus, remiamasi atnaujintų pradinio ir pagrindinio ugdymo bendrųjų programų bei vidurinio ugdymo bendrųjų programų ir „Bendrųjų Europos kalbų mokymosi, mokymo ir vertinimo metmenų“ rekomendacijomis. Šeštų ir dešimtų klasių mokinių anketų rezultatai bei mokytojų apklausa parodė, kad rusų kalbos ugdymo proceso organizavimas daro įtaką kalbos mokymosi motyvacijai. Tikėtina, kad rėmimasis turima kalbų mokymosi patirtimi bei kalbos žiniomis, įgytomis mokantis kitų kalbų, yra vienas iš lemiamų veiksnių, galinčių padėti šį procesą padaryti efektyvesnį, kad žinių bei gebėjimų perkėlimas iš vienos kalbos į kitą pagerintų mokinių motyvaciją, o tuo pačiu pagerėtų mokymosi rezultatai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Antroji užsienio kalba; Mokymo mokytis gebėjimai; Motyvacija; Ugdymo procesas; Educational process; Motivation; Second foreign language; Abilities to learn.

ENAim of the article is to discuss the influence of both the organising of the educational process and learning to learn skills on the motivation and results of the second foreign (Russian) language learning. The article discusses the ways how to better and easier learn a new language, how teachers can help students gain better the second foreign (Russian) language learning results. The results of the research carried out with the 6th and 10th form students are presented in the light of the Lithuanian Renewed General Programmes of Primary and Basic Education, the General Programmes of Secondary Education and CEFR recommendations. The questionnaire results and teachers’ interviews indicated that the organising of the educational process of teaching the Russian language influences language learning motivation. Presumably, prior experience in language learning and knowledge of other languages is one of the crucial factors to make teaching/learning process more effective. It is also possible that transference of knowledge and skills from one language to the other one would foster students’ motivation and improve learning results. [From the publication]

ISSN:
1822-5357
Related Publications:
Sociolinguistic change and the Russian and English languages in post-1990 Lithuania / Loreta Vaicekauskienė. World Englishes. 2023, 44, 4, p. 749-767.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/53647
Updated:
2020-02-13 09:24:19
Metrics:
Views: 9    Downloads: 5
Export: