Greito maisto vartojimo perspektyva Lietuvoje

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Greito maisto vartojimo perspektyva Lietuvoje
Alternative Title:
Perspective of fast food consumtion in Lithuania
In the Journal:
Vadybos mokslas ir studijos - kaimo verslų ir jų infrastruktūros plėtrai [Management theory and studies for rural business and infrastructure development]. 2013, T. 35, Nr. 3, p. 441-447
Keywords:
LT
Vartotojai / Consumers.
Summary / Abstract:

LTMokslininkų teigimu, didžioji dalis vartotojų turi neigiamą požiūrį į greito maisto vartojimą, tad susidaro paradoksali situacija, nes greito maisto vartojimas nemažėja, o priešingai – auga (prognozuojamas augimas nuo 2009 iki 2014 m. turėtų būti net 19,5 proc.) (Datamonitor, 2010). Dėl šios priežasties svarbu ištirti Lietuvos gyventojų požiūrį į greito maisto vartojimą per emocinį, pažinimo ir elgsenos komponentus. Šio tyrimo tikslas – ištyrus vartotojų požiūrį į greitą maistą, nustatyti jo vartojimo perspektyvą Lietuvoje. Tyrimo objektas – vartotojo požiūris į greitą maistą. Nustatoma atskiro požiūrio komponento įtaką vartotojų greito maisto vartojimui, taikant anketinės apklausos ir tiesinės regresinės analizės metodus. Gauti rezultatai parodė, kad vartotojo požiūris į greito maisto produktų vartojimą yra paremtas elgsenos mokymosi procesu. Greito maisto vartojimo perspektyva Lietuvoje sietina su investicijomis į kokybiškas maisto žaliavas, į greito maisto užkandinės vietą ir jos charakteristikas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Elgsena; Greitas maistas; Komponentai; Požiūris; Vartotojo elgsena; Behavioral components; Consumer attitude; Consumer behavior; Fast food.

ENScientists claims that the majority of consumers have a negative attitude towards fast food consumption. And a paradoxical situation has arisen due to a fast-food consumption. The fast-food consumption is not decreasing, but rather - growing, projected growth from 2009 to 2014. For this reason, it is important to make research under consumer attidutes to fast-food consumption. Consumer attidutes are analised through the emotional, cognitive and behavioral components. The main purpose of the study - after the determination of consumer attitude components towards fast food, to set fast food perspective in Lithuania. The research methods: a quantitative questionnaire survey method, linear regression analysis. Results obtained have shown that consumer attitude to fast food consumption is based on the behavior of the learning process. Perspective of fast-food consumption in Lithuania is related to the investment in high-quality food raw materials, the fast-food place and its characteristics. [From the publication]

ISSN:
1822-6760; 2345-0355
Related Publications:
  • Vartotojų elgsena : teorija ir praktika / Indrė Pikturnienė, Jolita Kurtinaitienė. Vilnius : Vilniaus universiteto leidykla, 2010. 320 p.
  • Vartotojų lūkesčių formavimo modelis / Arvydas Bakanauskas, Ineta Račkauskaitė. Organizacijų vadyba: sisteminiai tyrimai. 2010, Nr. 54, p. 7-20.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/53571
Updated:
2019-02-08 14:40:16
Metrics:
Views: 19    Downloads: 3
Export: