Fiziniai ir technologijos mokslai Lietuvoje lyties aspektu : nuo mokyklos suolo iki vadovaujančių pareigų

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knyga / Book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Fiziniai ir technologijos mokslai Lietuvoje lyties aspektu: nuo mokyklos suolo iki vadovaujančių pareigų
Alternative Title:
Gender dimension in physical and technological sciences in Lithuania. From a secondary school desk to a leading position
Publication Data:
Vilnius : Lietuvos socialinių tyrimų centras, 2013.
Pages:
100 p
Contents:
Pratarmė — Jaunuolių sprendimai mokytis/studijuoti fizinius/technologijos mokslus: koks yra reikšmingo kito vaidmuo? — Ateities planai kaip studijų proceso rezultatas: kodėl (ne) tolimesnės fizinių ar technologijos mokslų studijos — Kiekybiniai moterų ir vyrų įsitraukimo į fizinius ir technologijos mokslų sritis rodikliai — Mokslininkė vadovė: sėkmingos karjeros fiziniuose ir technologijos moksluose vaidmens modelis — Išvados — Summary: Gender Aspect in Physical and Technological Sciences in Lithuania. From a school desk to a leading position — Bibliografija.
Keywords:
LT
Aukštasis mokslas. Studijos / Higher education. Study; Moterys / Women; Motyvacija / Motivation; Studentai / Students.
Summary / Abstract:

LTŠi studija - tai natūrali ankstesnių ir esamų Lietuvoje ir kitose pasaulio šalyse atliktų ir atliekamų tyrimų, EK iniciatyvų, tarptautinių projektų ir Lietuvos visuomenės ribose atliktų mokslinių tyrimų tąsa, sukauptos informacijos nagrinėjamoje srityje sisteminimas ir giluminis papildymas. Konkrečiau, šioje studijoje, remiantis 2007-2008 m. sukauptų kokybinių ir kiekybinių duomenų analize, siekiama giliau pažvelgti į kelis problematiškiausiais laikomus moterų ir vyrų situacijos skirtumus fizinių ir technologijos mokslų srityse nurodančius reiškinius: į [a] mergaičių/merginų/moterų (lyginant su berniukų/vaikinų/vyrų) įsitraukimo į pastarąsias mokslo sritis ypatumus ir į [b] mokslininkių, kaip sėkmingų vaidmens modelių, karjeros siekimo proceso ypatumus. Tai yra, studiją sudaro keturios tematinės dalys: pirmojoje studijos dalyje, gilinantis į dar mokykloje besimokančių mergaičių ir berniukų sprendimus savo studijų aukštojoje mokykloje objektu pasirinkti fizinių ar technologijos mokslų sritims priklausančius dalykus, analizuojami „reikšmingo kito" - šeimos narių, mokytojų, draugių ir draugų - vaidmens ypatumai šių sprendimų procese; antrojoje dalyje, analizuojant studenčių ir studentų sprendimų (ne)tęsti bakalauro pakopos lygmenyje studijuojamos fizinių ar technologijos mokslų srities specialybės studijų aukštesniojoje, magistro studijų pakopoje, ypatumus, gilinamasi į tai (galimai) sąlygojančius universitetinių studijų proceso veiksnius; trečioji studijos dalis skirta statistinių moterų ir vyrų įsitraukimo į skirtingas (tame tarpe ir fizinių bei technologijos) mokslų sritis įgyjant pirmuosius mokslo laipsnius tendencijų 1960-2008 m. analizei.Paskutinė, ketvirtoji studijos dalis, yra skirta aprašyti vadovaujančias pareigas užimančių mokslininkių fizinių ir technologijos mokslų srityse patirtis, kaip (bent iš dalies) apibūdinančias sėkmingo vaidmens modelio ypatumus. Pastarosiose studijos dalyse analizuojami kelių - 2006-2007 m. vykdyto BP6 „Baltijos šalių tinklas: moterys moksle ir aukštosiose technologijose" [BASNET], 2007 m. vykdyto „Jaunų moterų įgalinimas profesinei karjerai universitetinėse technologijos ir fizinių mokslų studijose Lietuvoje" (LVMSF nr. T-ll/07), 2007-2008 m. vykdyto Švietimo būklės tyrimo „Lietuvos mokinės ir studentės tiksliuosiuose ir technologijos moksluose" (LR ŠMM nr. SUT-288, 2008-04-14), 2008 m. vykdyto „Įsijungiant į bendrąją Europos mokslinių tyrimų erdvę: socialiniai mokslinių karjerų ypatumai Lietuvoje" [LVMSF nr. T-12/08) - - empirinių projektų eigoje atliktų kokybinių ir kiekybinių tyrimų duomenys. Daugiau šių projektų rezultatų galima rasti kitose publikacijose (Novelskaitė, 2008c; Novelskaitė, Purvaneckienė, 2011; Purvaneckienė, 2006; Purvaneckienė, et al., 2007; Urbonienė, 2007; Žiliūkaitė, 2006; kt.). Tikimasi, ši mokslo studija bus įdomi ir naudinga tiek mokslo ir švietimo politiką formuojančioms, tiek ir ją įgyvendinančioms mokslo bei švietimo institucijoms. Taip pat ši studija gali būti įdomi fizinių ir technologijos mokslo sričių mokslininkėms bei mokslininkams savo situacijos gilesnio supratimo prasme, o socialinių mokslų srities tyrėjoms ir tyrėjams - studijoje analizuojamo socialinio reiškinio pažinimo prasme. [Iš Pratarmės]Reikšminiai žodžiai: Doktorantūra; Fiziniai ir techniškieji mokslai; Fiziniai ir technologijos mokslai; Karjera; Lyties perspektyva; Mokiniai; Mokinių nuomonė; Mokinių sprendimai; Mokslai lyties aspektu; Mokytojai; Moterys mokslininkės; Studentai; Studentų nuomonė; Įsitraukimas į studijas; Žmogiškieji ištekliai; Career; Doctoral studies; Gender perspective; Gender sciences; Human recourses; Involvement in studies; Lithuania; Physical and technological sciences; Schoolaged children decisions; Schoolaged children opinion; Schoolchildren; Students; Students opinion; Teachers; Women scientists.

ISBN:
9786099525723
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/50209
Updated:
2022-10-29 16:40:14
Metrics:
Views: 12    Downloads: 1
Export: