Studijų kokybės vertinimas edukacinės paradigmos kontekste : disertacija

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Studijų kokybės vertinimas edukacinės paradigmos kontekste: disertacija
Publication Data:
Kaunas, 2012.
Pages:
288 p
Notes:
Disert. rengta 2006-2012 m. Kauno technologijos universitete, Socialinių mokslų fakultete, Edukologijos katedroje. Dr. disert. (social. m.) - Kauno technologijos universitetas, 2012. Bibliografija.
Keywords:
LT
Aukštasis mokslas. Studijos / Higher education. Study; Ugdymas / Education.
Other Editions:
Dr. disert. santrauka: Evaluation of the quality of studies in the context of the educational paradigm Kaunas, 2012 31 p
Summary / Abstract:

LTBesikeičiant visuomenei, formuojasi nauja aukštojo mokslo studijų misija: tampa svarbiau ne perteikti mokslo žinias, bet pagelbėti studijuojančiajam susiorientuoti nuolat besikeičiančių žinių gausoje, įgalinti suvokti jų prasmę ir vertę. Jos įgyvendinimas ne tik keičia studijų turinį, bet ir didaktines sistemas, studijų organizavimo formas, kartu formuodamas ir studijų kokybės sampratą, pripažįstančią studento mokymosi prioritetų palaikymą ir mokymosi paradigmos studijose įtvirtinimą. Disertacijoje analizuojama, kaip turi būti vertinama studijų kokybė, kai studijose nuo akademinio mokymo pereinama į studento mokymosi poreikių tenkinimą. Disertacijoje keliami šie probleminiai klausimai: kokie parametrai apibrėžia studijų, grindžiamų skirtingomis edukacinėmis paradigmomis, kokybę? kokios būtinos vertinimo strategijos, metodai, instrumentai ir procedūros, vertinant studijų, grindžiamų skirtingomis edukacinėmis paradigmomis, kokybę? Pirmoje disertacijos dalyje pateikiamos skirtingos studijų kokybės sampratos, nustatomi studijų, grindžiamų skirtingomis edukacinėmis paradigmomis, parametrai, išryškinama vertinimo procesų svarba ir reikšmė studijų kokybės užtikrinimo sistemose, sudaromas studijų, grindžiamų skirtingomis edukacinėmis paradigmomis, vertinimo modelis. Antroje dalyje pagrindžiama studijų kokybės vertinimo edukacinės paradigmos kontekste tyrimo metodologija. Trečioje dalyje empiriniais tyrimais patvirtinamas teoriškai pagrįstas studijų, grindžiamų skirtingomis edukacinėmis paradigmomis, vertinimo modelis ir vertinimo tyrimo metodologijos veiksmingumas bei atskleidžiami studijų, grindžiamų skirtingomis edukacinėmis paradigmomis, kokybės vertinimo ypatumai.Reikšminiai žodžiai: Edukacinė paradigma; Studijų kokybė; Studijų kokybės reaguojančio vertinimo parametrai; Studijų kokybės vertinimo parametrai; Educational paradigm; Parameters of responsive evaluation of quality in higher education; Parametrs of response evaluation of quality ion higher education; Quality in higher education.

ENChanges in society determined the appearance of the new mission of the university studies: it has become more important not to impart knowledge, but to help the student to orient within the variety of the constantly changing knowledge, to enable the understanding of its meaning and value. The changed learning needs of the individual, as a response to the rapid change of the society and the strive for higher education based on them, requires not only another system of higher education studies, based on the most modern knowledge of the science of education, but also a model for the quality evaluation. To solve this problem, the following problem questions of the research: What parameters determine the quality of studies, based on different educational paradigms? What kind of evaluation strategies, methods, instruments and procedures are needed for the evaluation of the quality of studies, based on different educational paradigms? The first part of the dissertation reveals conceptions of the quality of studies, based on different attitudes; parameters of studies, based on different educational paradigms are defined, the importance of evaluation processes within the system of the quality assurance of studies is highlighted, theoretical quality evaluation model of studies, based on different educational paradigms is developed. The second part of the dissertation sets the main research parameters of evaluation. Evaluation is planned as a local process where research procedures should be stressing on the development of the persons under evaluation, while the results of the research should not be only a formal report. The third part of the dissertation presents results of the evaluation research.

Related Publications:
Mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimas: būsimų muzikos pedagogų požiūrio analizė / Asta Kriščiūnaitė, Diana Strakšienė. Acta paedagogica Vilnensia. 2014, t. 33, p. 116-127.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/49153
Updated:
2022-02-07 20:08:55
Metrics:
Views: 35    Downloads: 8
Export: