Asmenybiniai ir socialiniai veiksniai, susiję su kūno kultūros ir kitų dalykų mokytojų kūrybingumu profesinėje veikloje : disertacija

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Asmenybiniai ir socialiniai veiksniai, susiję su kūno kultūros ir kitų dalykų mokytojų kūrybingumu profesinėje veikloje: disertacija
Publication Data:
Kaunas, 2011.
Pages:
129 lap
Notes:
Dr. disert. (social. m.) - Lietuvos kūno kultūros akademija, 2011. Bibliografija.
Keywords:
LT
Fizinis ugdymas / Physical education.
Other Editions:
Dr. disert. santrauka: Personal and social factors related to creativity in the domain of professional activity in the sample of physical education and other discipline teachers Kaunas, 2011 31 p
Summary / Abstract:

LTDisertacijos objektas – kūno kultūros ir kitų dalykų mokytojų kūrybingumas profesinėje veikloje. Darbo tikslas – įvertinti kūno kultūros ir kitų dalykų mokytojų kūrybingumo raišką profesinėje veikloje atskleidžiant jos sąsajas su asmenybiniais bei socialiniais veiksniais. Disertacijoje teoriškai analizuojama kūrybingumo sampratos įvairialypiškumas bei kūrybingumo raiška kūno kultūros bei kitų dalykų mokytojų imtyse. Pristatomi du tyrimai. Pirmasis, kokybinis, atliktas naudojant interpretacinės fenomenologinės analizės metodą, į imtį įtraukiant kūrybingai dirbančius mokytojus. Antrasis, kiekybinis,- atliktas naudojant apklausos raštu metodą, į imtį įtraukiant kūno kultūros bei kitų dalykų mokytojus, besiskiriančius savo požiūriu į kūrybingumą. Tyrimų rezultatai leidžia apibendrinti, jog mokytojų kūrybingumas sietinas su įvairiais asmenybiniais bei socialiniais veiksniais. Išanalizavus kūrybingumo sąsajas su dvylika veiksnių, apimančių savaveiksmiškumo, motyvacijos darbui, emocijų, santykių su bendradarbiais bei vadovais sritis, paaiškėjo, jog kūrybinis savaveiksmiškumas yra vienintelis veiksnys, statistiškai reikšmingai prognozuojantis kūrybinį darbą kūno kultūros bei kitų dalykų mokytojų imtyse. Antrasis pagal svarbą veiksnys yra motyvacija darbui, tačiau kūno kultūros mokytojų imtyje statistiškai reikšmingai kūrybingumą prognozuoja vidinė proceso motyvacija darbui, o kitų dalykų mokytojų tarpe – vidinio tikslo motyvacija. Tai leidžia apibendrinti, jog kūno kultūros mokytojų kūrybingumas sietinas su orientacija į procesą, o kitų dalykų mokytojų – su orientacija į tikslą.Reikšminiai žodžiai: Mokytojo kompetencijos; Asmenybiniai veiksniai; Socialiniai veiksniai; Teacher creativity; Personal factors; Social factors.

ENThe need for physical self-development is insufficiently developed at school. Creativity of physical education teachers is one of the key factors imposing on the attitude of students to improve their physical preparation. Creative methods of teaching alter the attitude of students towards physical activeness. Still, there are only few studies considering creativity in the domain of physical activity. Insufficient attention to the topic incited to plan a research with the goal of assessing the manifestation of physical education and other discipline teacher creativity by revealing the relationship between the creativity manifestation and personal as well as social factors. Qualitative analysis, using interpretative phenomenological method did not disclose significant differences in the manifestations of creativity in the samples of physical education and other discipline teachers. Qualitative analysis disclosed variables, possibly interrelated with creativity: creative self-efficacy, motivation, emotions, co-worker expectations toward creativity, work group support, encouragement of creativity, sufficiency of resources, leader support, and creativity support. The results of the qualitative study motivated to administer quantitative study for detailed analysis of variables related to teachers’ creativity. Quantitative analysis disclosed that personality of creatively working physical education teachers can be defined as having high intrinsic process motivation. In the sample of other discipline teacher creativity is related to goal internalization motivation. Creative self-efficacy is important for both physical education and other discipline teachers. There are no social factors, predicting creativity in the sample of other discipline teachers but in the sample of physical education teachers’ creativity encouragement predicts creativity.

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/49112
Updated:
2022-01-30 08:23:17
Metrics:
Views: 20    Downloads: 5
Export: