Šeimos įtaka jaunuolių profesiniam apsisprendimui

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Šeimos įtaka jaunuolių profesiniam apsisprendimui
Alternative Title:
Influence of family to youth's professional self-determination
In the Journal:
Kultūra - Ugdymas - Visuomenė. 2007, Nr. 2, p. 162-168
Keywords:
LT
Pedagogika / Pedagogy; Studentai / Students; Vaikai / Children.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje išnagrinėta šeimos kaip vieno i š profesinio apsisprendimo faktorių įtaka jaunuolių profesiniam apsisprendimui. Tyrimas atliktas Lietuvos žemės ūkio universitete 2005/2006 mokslo metais. Nustatyta, kad kas penkto apklausoje dalyvavusio studento tėvai visiškai nebandė atskleisti vaikų prigimtinių gabumų. Buvo nustatyta, kad kuo aukštesnis respondentų mamos išsilavinimas, tuo dažniau šeimose buvo kalbama apie vaikų prigimtinius gabumus. Daugumai jaunuolių apie būsimą profesiją ir sėkmingo jos pasirinkimo svarbą tėvai pradėjo kalbėti tik vyresnėse (10-12) klasėse. Hipotezė, kad šeima skiria per mažai dėmesio jaunuolių profesiniam apsisprendimui, pasitvirtino. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Profesinis apsisprendimas; Studentai; Šeima, jaunuoliai, profesinis apsisprendimas; Šeimos įtaka; Family influence; Family, youths, professional self-determination; Professional self-determination; Students.

ENObject of the research: Youth's professional self-determination. Methods of the research: analysis of scientific sources, questionnaire, statistic data analysis. 222 students of Lithuanian University of Agriculture were questioned in 2006 year. It was determined that parents of every fifth student-respondent who take part in the research, did not tried to exhibit the natural abilities of their children. It was established that attention to the natural abilities of children in families are directly related on the education of the respondents' mothers: the higher the education of the mother, more attention is paid to the natural abilities of children. Parents have talked to their youths about the future vocation and importance of successful choice of it only in higher (10-12) grades. The hypothesis was proved correct: influence of the family, as one of the factors of professional self-determination, is insufficient. [From the publication]

Related Publications:
Profesinio ugdymo turinio teoriniai pagrindai / Sigitas Daukilas. Pedagogika. 2001, 50, p. 143-152.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/48885
Updated:
2019-02-06 23:52:11
Metrics:
Views: 10
Export: