Naujasis visuomenės mąstymas ir vaiko ugdymo ideologijos kaita

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Naujasis visuomenės mąstymas ir vaiko ugdymo ideologijos kaita
Alternative Title:
Neopedocentric ideology of the society and the transformation of attitude towards children's education
In the Journal:
Tiltai [Bridges] [Brücken]. 2001, Nr. 3 (16), p. 39-49
Keywords:
LT
Vaikai / Children.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nušviečiama, kaip naujosios visuomenės ideologijos pagrindu yra peržiūrimi sudėtingi daugiasluoksniai ryšiai sistemoje "vaikas ir jo ugdymas". Atkreipiamas dėmesys į tas universaliąsias antropocentrinio ir sociocentrinio pobūdžio idėjas, kurių pagrindu vyksta šiuolaikinio švietimo peržiūra ir konstruojami sisteminiai vaikų ugdymo modeliai pirmoje švietimo sistemos grandyje (vaikų darželiuose ir pradinėse mokyklose). Apžvelgiamos pedocentristinio pobūdžio pedagogikos formavimosi sąlygos ir galimybės, apimančios ne tik švietimo universaliąsias idėjas, bet ir pedagogo veiklos konstruktus, kurių pagrindu yra pertvarkomas vaiko ugdymas vaikystėje. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Konstruktyvus mokymas; Naujasis mąstymas; Neopedocentristinė ideologija; Vaikas; Vaikystė; Child; Childhood; Constructive education; Educational and constructive attitude; Neopedocentric ideology; New way of thinking; The new way of thinking.

ENThe articles gives the survey of universal educational ideas, on which the functioning of the system "a child and his education" is based at nowadays' educational institutions (of pre-school and primary training). The following ideas of neopedocentric character are being analysed here: attitude towards the child as a social individual and the member of the society and towards the childhood as a self-contained value. The many-layer nature of these ideas is brought to light, as well as the transformation processes, accompanying their transition from meco level (society's way of thinking) to "macro" level and at the same time to constructive thinking of an educator. [From the publication]

ISSN:
1392-3137; 2351-6569
Related Publications:
Vaikų ir suaugusiųjų mokymosi kultūrų sampratų kontekstualizavimasis šiuolaikinėje mokykloje / Nida Kudokienė, Audronė Juodaitytė. Jaunųjų mokslininkų darbai. 2006, Nr. 1 (8), p. 35-42.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/47916
Updated:
2019-01-13 20:14:35
Metrics:
Views: 10    Downloads: 1
Export: