Verslo informacijos kokybės vertinimas

RinkinysMokslo publikacijos / Scientific publications
Publikacijos rūšisKnygos dalis / Part of the book
KalbaLietuvių kalba / Lithuanian
AntraštėVerslo informacijos kokybės vertinimas
Kita antraštėBusiness information quality assesment
Autoriai
KnygojeKokybės vadybos iššūkiai : vertė vartotojui ar nauda verslui : tarptautinės kokybės vadybos konferencijos pranešimų medžiaga, 2006 gruodžio 7-8 d . 2006, P. 45-51
Reikšminiai žodžiai
LTkokybė; kokybės dimensija; kokybės valdymas; organizacijos informacinė branda; modelis
ENquality; quality dimensions; organization's maturity; model
Santrauka / Anotacija

LTStraipsnyje analizuojami verslo informacijos kolcybės (IK) vertinimo ypatumai. Išryškintos svarbiausios IK dimensijos, kurios yra IK vertinimo ir jos valdymo pagrindas. Remiantis IBM kompanijos modeliu įvertinta Lietuvos verslo organizacijų informacinė branda. Identifikuotos mūsų šalies verslo organizacijų labiausiai vertinamos IK dimensijos. Daroma išvada, kad siekiant užtikrinti IK, ji turėtų būti kuriama, pateikiama ir vertinama pagal konkrečiai apibrėžtus kokybės kriterijus, kaip pagal iš anksto aptartas kokybės dimensijas yra tiekiami ir vertinami kiti produktai - prekės ar paslaugos. Konkrečiai vartotojų grupei svarbiausių IK charakteristikų identifikavimas, jų vertinimo kritērija bei metodologijos nustatymas yra verslo informacijos objektyvesnio kokybės įvertinimo pagrindas. Pagrindiniai žodžiai: informacija, kokybė, kokybės dimensija, koky/bės valdymas, organizacijos informacinė branda, modelis. [Iš leidinio]

ENThe objective of this article is to highlight the key of information quality (IQ) dimensions, define its management, assessment peculiarities and according to the results of the questionnaire research to assess Lithuanian business organizations information maturity leve! and also distinguish the prime IQ indicators for them. The research findings show that the most important information quality dimension for Lithuanian business organizations is information believability. Nearly 80 percent of respondents indicated that believability is essential dimension, Lithuanian organizations' information maturity iras assessed according to IBM Corporation proposed model. This model describes 5 stages of maturity of information use and estimates how organizations realize, value and use information to drive business development and competitiveness (Stage 1 - Data to run the business; II - Information to manage the business; III - Information as a strategic asset; IV - Information to enable innovation; V - Information as a competitive differentiator). The information consumer research showed that only third of the respondents work in companies that are in the highest information maturity level. However, more than a half surveyed organizations are in the lower information maturity levels. [From the publication]

ISBN9955251689
Mokslo sritisVadyba / Management
Susijusios publikacijosKokybės vadybos ir žinių vadybos sąsajų tyrimas / Juozas Ruževičius. Informacijos mokslai. 2005, t. 35, p. 47-58.
Nuoroda į įrašą https://www.lituanistika.lt/content/4765
Atnaujinta2020-07-30 17:51:25
Metrika Peržiūros: 1