Mokytojų darbo grupių galimybės tapti komandomis

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Mokytojų darbo grupių galimybės tapti komandomis
Alternative Title:
Prerequisites for teachers' work groups to become teams
In the Journal:
Vagos. 2007, nr. 77 (30), p. 74-81
Keywords:
LT
Marijampolė; Lietuva (Lithuania); Mokytojų ugdymas / Teacher education.
Summary / Abstract:

LTPastaruoju metu sėkmingiau dirba, geresnį materialinį apsirūpinimą užsitikrina tos mokyklos, kuriose dirba kūrybiški, drąsūs, veržlūs mokytojai, dalyvaujantys projektų veikloje, sugebantys laimėti jų konkursuose ir gauti papildomų lėšų savo sumanymams įgyvendinti. Šiame darbe nagrinėjama mokytojų, to paties dalyko specialistų, galimybė ruošti įvairias užduotis, projektus komandoje. Sociometrijos metodu buvo tirtos dviejų Marijampolės bendrojo lavinimo mokyklų mokytojų grupės. Tyrimas atskleidė, kad šios grupės nemoka dirbti komandoje ne tik dėl vaidmenų komandoje dubliavimosi ir nebuvimo vieno ar kito vaidmens atlikėjo, bet ir dėl mažo grupės sutelktumo, vieno lyderio nebuvimo. Mokytojų grupės yra įvairiuose vystymosi etapuose: grupės formavimosi, sąmyšio, normalizavimosi, tačiau nė viena nepasiekė brandos etapo ir nedirba kaip komanda. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Grupė; Komanda; Lyderis; Sutelktumas; Vaidmenys; Contretation; Group; Group. contretalion; Leader; Role; Team.

ENMore successful are those schools that employ modem principles of organisational management, such as team work. Often team work and group work are perceived as identical activity, although the scientists make difference between them. The prerequisites for work groups of teachers in the same subject matter to become teams are explored in the paper. The results of sociometer and test of role playing within the team showed that teachers lack abilities to work as a team due to the duplicated roles within the team, absence of performers of some roles, low concentration of the group, as well as absence of leader. The teachers groups are in various stages of development: group formation, confusion, normalization, but any group do not attain maturity stage and do not work as a team. [From the publication]

ISSN:
1648-116X
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/47575
Updated:
2019-01-13 17:54:17
Metrics:
Views: 23    Downloads: 3
Export: