The Role of university in liberalization of society in the countries in-transition

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Anglų kalba / English
Title:
The Role of university in liberalization of society in the countries in-transition
In the Book:
Learning and development for innovation, networking and cohesion / Gerd-Bodo von Carlsburg, Palmira Juceviciene, Gediminas Merkys (eds.). Frankfurt am Main: Lang, 2005. P. 311-327. (Baltische Studien zur Erziehungs- und Sozialwissenschaft ; Bd. 12)
Keywords:
LT
Kaimas. Kaimai / Villages. Country; Ugdymas / Education; Universitetai / Universities.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje siekiama išsiaiškinti, kaip universitetai gali padėti liberalizuoti visuomenę sudėtingame ir problemiškame pasaulio kontekste. Pabrėžiama, kad besimokanti visuomenė yra neišvengiama būtinybė, reali visuomenės vystymosi perspektyva. Besimokančios visuomenės plėtra yra tiesiogiai susijusi su liberalizavimu, nes pagrindinės mokymosi visuomenės savybės gali būti realizuotos tik liberalioje visuomenėje. Svarbu mokytis gebant valdyti savo mokymąsi ir mokantis partnerystės tinkluose. Universitetas yra socialinio vystymosi šaltinis ir variklis, taip pat jėga, leidžianti ugdyti besimokančiųjų visuomenę pereinamosios ekonomikos šalyse. Jis gali atlikti šį vaidmenį emancipuodamas individus, leidžiant jiems mokytis šiuolaikiškai ir ugdant atsakomybę už aplinką. Techninis mokymosi visuomenės aspektas gali būti realizuotas gamtos ir technikos moksluose, naudojant informacines ir ryšių technologijas bei kuriant turtingas ir veiksmingas mokymosi aplinkas universitete. Socialinis mokymosi visuomenės aspektas gali būti realizuotas humanitariniuose/socialiniuose moksluose, edukacinių technologijų ir gamtos/technologinių mokslų studijų programose, o socializacija yra išankstinė gyvenimo kokybės sąlyga. Siekdami mokymosi visuomenės savybių, universitetai turi sujungti socialinius ir techninius mokymosi visuomenės aspektus, nes jų atskyrimas sukelia prieštaravimus, problemas ir įtampą. Šių aspektų įgyvendinimas, akademinės bendruomenės emancipacija ir visuomenės liberalizavimas turėtų būti pagrįstas darniu socialinių/humanitarinių ir gamtos/technikos mokslų balansu.Reikšminiai žodžiai: Autoritarinė ir demokratinė socialinė sąranga; Demokratija; Išsilaisvinimas; Post-totalitarinės šalys; Ugdymo teorijos; Universitetas; Visuomenės liberalizavimas; Visą gyvenimą trunkantis mokymaisis; Žinių visuomenė; Authoritarian and democratic social order; Countries in-transition; Democracy; Emancipation; Knowledge society; Liberalization of society; Life-long learning; Theories of education; University.

ENThe aim of the article is to find out, how universities can help liberalize the society in the complicated and problematic context of the world. It is emphasised that still learning society is an inevitable necessity, an actual perspective of the development of the society. The development of still learning society is directly related to liberalism, as the main features of learning society can be realised only in the liberal society. It is important to learn with the ability to control your learning in the networks of the partnership. A university is the source and the engine of the social development. It is also a power, which lets to develop the still learning society in the countries of transitional economy. It can play this role by emancipating individuals, by letting them learn modern ways, develop responsibility for the environment. The technical aspect of the learning society can be realised in the natural and technical sciences, by using technologies of information and communication and creating rich and effective teaching environment in the university. The social aspect of the learning society can be realised in the study programmes of humanitarian/social sciences, educational technologies and natural/technological sciences, whereas socialization is a preliminary condition of the quality of life. By aiming at the features of learning society, the universities have to merge social and technical aspects of learning society, because their separation cause contradictions, problems and tension. The accomplishment of these aspects, the emancipation of academic community and the liberalisation of society have to be based on the coherent balance of the social/humanitarian and natural/technical sciences.

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/47568
Updated:
2017-11-21 15:31:53
Metrics:
Views: 13
Export: