Hansas Beltingas: vizualioji kultūra antropologiniu požiūriu

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Hansas Beltingas: vizualioji kultūra antropologiniu požiūriu
Alternative Title:
Hans Belting: visual culture from an anthropological standpoint
In the Journal:
Menotyra. 2000, Nr.1 (18), p. 9-13
Keywords:
LT
Medijos / Media; Mirtis / Death.
Summary / Abstract:

LTDaugybė autorių iš skirtingų mokyklų besiremdami įvairiakilme metodologija bando apčiuopti bendrus dėsningumus, pagal kuriuos žmonija generuoja, jungia ir vartoja vaizdus, perkelia juos į naują kultūros aplinką ir plečia jų arsenalą, transformuoja vaizdinį į vaizdą ir įerdvina jį atitinkamomis vizualios komunikacijos priemonėmis. Straipsnyje analizuojama vokiečių dailės istoriko ir teoretiko Hanso Beltingo vizualiosios kultūros media teorija, kurią jis šiuo metu tebeformuoja ir skelbia savo paskaitose Karlsruho Aukštojoje meno mokykloje, Heidelbergo bei kitų Europos miestų universitetuose. Straipsnis parašytas remiantis profesoriaus knygomis, straipsniais bei išklausytų paskaitų konspektais. Media samprata aiškinama antropologijos aspektu. Pasak H. Beltingo, pasaulio perteikimas vaizduose yra ne kas kita kaip jų reprezentacija. Ne panašumas, bet intencija nulemia, ar vaizdas atitinka idėją. Vaizdai gali būti panašūs vienas į kitą, bet kiekvieną kartą gana skirtingai suvokiami. Taip atsitinka tuo atveju, kai vienam jų suteikiama kitam skirta reprezentacija. Reprezentacija, kurioje glūdi pagrindinė vaizdų gamybos prasmė, priklauso ne vien nuo socialinio faktoriaus. Ji yra taip pat medialinė paveikslo žinia, o tai reiškia, kad pasirinktoji priemonė veikia ir sąlygoja reprezentaciją. Medialinis inscenizavimas sudaro kontekstą, kuriame vaizdai patiriami; jis gali stiprinti arba silpninti paveikslų išraišką. Kintamasis žaismas tarp įsivaizdavimo ir vaizdavimo, tarp vidinio paveikslo ir jo aktualios formos, H. Beltingo nuomone, būtent ir sudaro antropologinio tyrimo modelį.Reikšminiai žodžiai: Meno antropologija; Vaizdas; Medija; Kūnas; Mirtis; Anthropology of art; Image; Media; Body; Death.

ENA lot of authors from different schools with reference to methodology of various origins try to find common patterns, according to which people generate, join and use images, transfer them to a new cultural environment and expand its collection, transform the image into a view and make it into a space with the help of appropriate visual communication means. The article analyses the media theory of visual culture of Hans Belting, a historian and a theorist of German visual arts; he is still forming a theory and talking about it in his lectures given at Karlsruhe Academy of Fine Arts, Heidelberg University and other universities in different European towns. The article is based on the books and articles written by the professor and the conspectus of his classes. The concept of media is explained by the aspect of anthropology. According to Belting, the rendering of the world in images is nothing else than its presentation. The view's conformity to an idea is determined by intention and not a similarity. Images may be similar to one another but each time may be perceived differently. It happens in case when a presentation of one image is attributed to another one. Presentation containing the main sense of image generation depends not only on social factor. Also, it is a median message of the picture; i.e., a chosen mean influences representation. Median role-play forms a context in which the images are experienced; it may strengthen or weaken the expression of pictures. According to Belting, a changing play between imagination and depiction, internal image and its actual form makes the model of anthropological research.

ISSN:
1392-1002; 2424-4708
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/47130
Updated:
2018-12-17 10:49:03
Metrics:
Views: 69    Downloads: 10
Export: