LTPristatoma pagrindinių veiksnių, darančių įtaką Lietuvos viešojo transporto keleivių rinkos poreikiams, limituojančių transportinio susisiekimo paklausą, analizė. Socialinės-ekonominės keleivinio viešojo transporto problemos šalyje didėja, nepaisant bendro ekonomikos augimo. Vidutinio pragyvenimo lygio ir mažiau pasiturintiems keleiviams skirta maršrutinio transporto sistema reformuojama darbui rinkos sąlygomis. Buvo atlikti tyrimai keleivių rinkos paklausai nustatyti Vilniuje, pirmiausia sritims, kuriose įvyko daugiausia pasikeitimų: funkciškai pasikeitusiuose miesto rajonuose, priemiesčių naujo užstatymo zonose, ten, kur nėra viešojo transporto sistemos arba esama nebeatitinka gyventojų poreikių. Buvo išanalizuoti svarbiausi veiksniai, socialine ir ekonomine prasme lemiantys paklausą: demografinė raida ir struktūra; gamybinių jėgų persigrupavimas ir erdvinė plėtra; užimtumas ir nedarbas; uždarbis ir skurdas; socialinis draudimas, pensijos ir socialinė parama; namų ūkio struktūra, pajamos ir išlaidos; transportinis judrumas ir automobilizacija. Finansinės ekonominės keleivių galimybės pasirinkti susisiekimo būdą, transporto paslaugas susijusios su keleivių mokumu. Analizuotos namų ūkio narių ekonominės galimybės, socialinis susisiekimo būdo pasirinkimas bei kitos transportinio judrumo galimybės.
ENThe aim of the article is to analyse the opportunities of Lithuanian residents to use the services of the public transport (PT) system, factors influencing their needs and demands; the extent of dependence upon social and economic opportunities, the way passenger needs are affected by changes in the mode of life, inhabitant split and workplace location. The opportunities of the inhabitants forming the main passenger PT service market are predetermined by several main factors the impact of which upon the market tends to fluctuate. Thus, the article discusses the entirety of the inhabitants of the whole country and its main cities, then it analyses the potential passenger PT service market. Special research and statistical data are analysed on the above issues. This article gives a comprehensive analysis of the existing socio-economic situation in the country as well as possibility to choose PT services which is limited by the income; it also considers the factors influencing such a possibility. The factors connected with the formation of the middle class the needs of which are decisive in the maintenance of PT and rise of the automobilization level in the country.