Degtinės "Lithuanian vodka" reklaminė strategija

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Degtinės "Lithuanian vodka" reklaminė strategija
Alternative Title:
Advertising strategy of products marked by the brand "Lithuanian vodka"
In the Journal:
Acta humanitarica universitatis Saulensis [Acta humanit. univ. Saulensis (Online)]. 2012, t. 15, p. 122-142. Kavinės fenomenas kultūroje
Keywords:
LT
Reklama / Advertising; Rinka. Rinkodara / Market. Marketing; Viešoji nuomonė / Public opinion.
Summary / Abstract:

LTStraipsnis skirtas Lithuanian vodka degtinės reklaminei (kūrybinei) strategijai aptarti: analizuojama vizualioji ir verbalioji reklamos pranešimų raiška ir apibrėžiamas produkto įvaizdis. Visuose reklamos komunikatuose įkomponuotas žodinis tekstas arba jo dalis ir produkto pakuotės - butelio su etikete arba tik etiketės - paveikslas. Tai pagrindinis paveikslas, jis identifikuoja produktą. Šalutiniai paveikslai perteikia įvairias gamtos arba lietuvių tautos gyvenimo realijas - veiksmus ir daiktus, kurie per laiką tapo kokių nors ceremonijų, švenčių atributais. Šalutinių paveikslų herojus yra vyras. Adresatas, potencialus alkoholio vartotojas, šiuose paveiksluose turi atpažinti save kaip kovotoją ir nugalėtoją. Šalutinių paveikslų vieta - butelio dešinėje, ant butelio ir butelio fone. Vieta rodo, kad komunikacijos proceso metu adresatas veikiamas trimis kryptimis: kognityviniu, afekto ir konatyviniu lygmenimis. Reklamų kūrėjai panaudojo 7 spalvas: juodą, baltą pilką žalią mėlyną geltoną ir raudoną. Jos visos gana grynos, tik perteikiant tris paskutines neretai suaktyvinamas šviesio komponentas. Mėlyna pristatoma kaip šviesesnis ir (arba) žėrintis juodos spalvos pakaitas, geltonai suteikiama blizgesio - aukso atspalvio, raudona niūrioje aplinkoje patamsinama, kad geriau išryškėtų šviečiantis degtinės butelis. Visos spalvos makete derinamos kontrasto principu, pavyzdžiui, degtinės savitumas, kurį rodo pavadinimas „Originali lietuviška", pažymimas bespalvio butelio ryškiausio - raudono tono etikete. Bespalviai vienkartinių partijų buteliai nudažomi, kad išreikštų iškilmių, kurioms skirti, šventinę, pergalingą nuotaiką ir implikaciją- per tautos šventes reikia vartoti alkoholį. Pagrindinis ir šalutinis paveikslai derinami funkcinio krūvio atžvilgiu: taikomas absoliučiosios arba neformaliosios simetrijos principas.Kalbinio teksto įprastinė vieta makete - apačia ir (arba) dešinės dalies pusė. Kalba padeda iššifruoti iliustracijomis perduodamą turinį. Vaizdiniai elementai skirti paveikti emociškai: dirgindami pasąmonę, jie duoda impulsą veikti; verbaliniai elementai orientuoti į intelektą, jų funkcija - įtikinti adresatą kad produkto kokybė puiki. Reklamos komunikatuose pabrėžiamas degtinės grynumas, tyrumas, tviskėjimas. Kiti du kokybės rodikliai: natūralumas ir įprastumas - reklamuotojams diktuoja lietuvio Lietuvoje įvaizdį. Apibendrinus visus požymius, degtinė įgyja tobulybės, kurią sukūrė gamta arba žmogus, vertę. Objektyvios ypatybės grynumas, tviskėjimas ir suteiktas požymis 'vertingas, branginamas' susieja degtinę su auksu, todėl neatsitiktinai viena „Originalios lietuviškos" degtinės rūšis pavadinta „Auksine". Lietuvio išskirtinumo ir vertės teigimas, didžiavimasis tauta ir jos istorija yra pagrindas visą degtinės grupę pavadinti „Originalia lietuviška". [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kalbinis elementas; Prekės ženklas; Reklaminė (kūrybinė) strategija; Reklaminė (kūrybinė) strategija, reklamos pranešimas, Reklamos idėja, vaizdinis elementas, kalbinis elementas, įvaizdis, vartotojo paveikslas, Prekės ženklas; Reklamos idėja; Reklamos pranešimas; Vaizdinis elementas; Įvaizdis, vartotojo paveikslas; Advertising (creative) strategy; Advertising (creative) strategy, advertising message, advertising appeal, Visual element, verbal element, image, customer profile, brand; Advertising appeal; Advertising message; Brand; Customer profile; Image; Verbal element; Visual element.

ENThe present article deals with the discussion of the advertising strategy of products marked by the brand Lithuanian vodka: visual and verbal expression of advertising messages has been analyzed and the image of this product has been defined. All the messages contain verbal text or its part and a picture of the package of the product - bottle with a label or only the label. It is the main picture, it identifies the product. Secondary images convey various realia of nature or the life of the Lithuanians: actions and things that in the course of time have become the attributes of certain ceremonies or national festivals. The main character of secondary pictures is a man. The addressee, a potential customer of alcohol, in these pictures should recognize himself: a fighter and a winner. The location of secondary pictures is on the right of the bottle, on the bottle and on the background of the bottle. The location shows that during the process of communication the addressee is influenced in three directions: on cognitive, affective and connotative levels.[...] In the messages of advertising the biggest attention is paid to the clarity, purity and resplendence of vodka. Two other indicators of quality - inartificiality and conventionality - dictate the image of a Lithuanian in Lithuania to the advertisers. Having generalized all the features vodka gains the value of a perfection created by nature or humans. Objective features as clarity, resplendence and a given feature 'valuable, cherished' relate vodka to gold, therefore, one sort of "Original Lithuanian" vodka is named "Golden". Stating the originality and value of a Lithuanian, feeling proud of the nation and its history is the reason for naming all the group of vodka "Original Lithuanian". [From the publication]

ISSN:
1822-7309; 2424-3388
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/46567
Updated:
2018-12-17 13:28:22
Metrics:
Views: 36    Downloads: 19
Export: