Does national culture significantly impact organizational culture at SMEs

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Does national culture significantly impact organizational culture at SMEs
In the Journal:
Journal of security and sustainability issues. 2012, Vol. 1 (3), p. 219-228
Keywords:
LT
Lietuva (Lithuania); Rusija (Россия; Russia; Russia; Rossija; Rusijos Federacija; Rossijskaja Federacija); Įmonės. Bendrovės / Companies. Enterprises; Kultūrinis identitetas / Cultural identitity.
Summary / Abstract:

LTPastaraisiais dešimtmečiais mokslininkai plačiai nagrinėjo kultūrą. Moksliniuose tyrimuose buvo ištirtas kultūros poveikis nacionaliniu ir organizacijos lygiais. Akivaizdu, kad skirtingi kultūros lygiai tarpusavyje sąveikauja ir įtakoja vienas kitą. Smulkios ir vidutinės įmonės (SVĮ) vaidina svarbų vaidmenį augant ir keičiantis ekonomikai, jos susiduria su tarptautine konkurencija ir yra priverstos konkuruoti tarptautinėse rinkose. Kol kas yra mažai tyrinėta, kaip organizacinė ir nacionalinė kultūra įtakoja SVĮ veiklą. Straipsnio tikslas yra atskleisti nacionalinės kultūros ir organizacinės kultūros implikacijas Lietuvos ir Rusijos smulkiose ir vidutinėse įmonėse. Tyrimas yra pagrįstas Hofstede modeliu ir Denison kultūros modeliu. Lietuvos ir Rusijos smulkiose ir vidutinėse įmonėse galios distancija šiek tiek skiriasi, o kitos nacionalinės kultūros dimensijos, tokios kaip individualizmas, vyriškumas, netikrumo vengimas, orientacija į ilgalaikius rezultatus, nuolaidžiavimas versus susilaikymas ir monumentalizmas skiriasi smarkiai. Organizacinės kultūros bruožai, tokie, kaip įsitraukimas, nuoseklumas, prisitaikomumas ir misija yra stipriau išreikšti Lietuvos SVĮ organizacinėse kultūrose, o tai leidžia daryti išvadą, kad Lietuvos SVĮ turi stipresnę organizacinę kultūrą ir organizacines vertybes, palyginus su Rusijos SVĮ. Atlikto tyrimo ribojimai yra susiję su maža imtimi ir faktu, kad tirtos SVĮ buvo tik iš kelių verslo sektorių.Reikšminiai žodžiai: Lithuania; Mažos ir vidutinės įmonės; National Culture; Organisational Culture; Organizacijos kultūra; SMEs; Tautinė kultūra; Lithuania; Mažos ir vidutinės įmonės; Nacinalinė kultūra; National culture; Organisational culture; Organizacinė kultūra; SMEs; Rusija (Russia).

ENThe paper presents research which investigates the implications of national culture and organizational culture in the Lithuanian and Russian SMEs. While much of the attention has been given to organizational culture in large companies, little research has been focused on organizational and national culture in SMEs. The research is based on the main ideas of Hofstede’s framework of seven cultural dimensions and Denison’s cultural model, which measures culture in organizations with four major traits, such as involvement, consistency, adaptability, and mission. The quantitative research is based on responses to a questionnaire embracing various aspects of national and organizational culture. The authors of the research have elaborated proposals for further research. [From the publication]

ISSN:
2029-7017
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/46502
Updated:
2018-12-17 13:28:18
Metrics:
Views: 17    Downloads: 4
Export: