Personalo mokymo efektyvumo vertinimo sistema

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Personalo mokymo efektyvumo vertinimo sistema
Alternative Title:
Personnel training eficiency evaluation system
In the Journal:
Verslas, vadyba ir studijos. 2009, 2008, p. 60-71
Keywords:
LT
Vilnius. Vilniaus kraštas (Vilnius region); Lietuva (Lithuania); Įmonės. Bendrovės / Companies. Enterprises; Pedagogika / Pedagogy; Personalo vadyba / Personnel management.
Summary / Abstract:

LTStraipsnio tikslas - sukurti personalo mokymo efektyvumo vertinimo sistemą, padėsiančią įmonėms įgyti ilgalaikį konkurencinį pranašumą. Tyrimo metodai: personalo mokymo efektyvumo vertinimo teorinių koncepcijų apžvalga, sisteminė, loginė analizė bei sintezė, anketinės apklausos duomenų įvertinimas. Buvo atliktas mokymo paslaugų užsakovų bei mokymo paslaugas teikiančių bendrovių tyrimas. Jo metu buvo vykdoma dviejų su personalo mokymo efektyvumo vertinimu susijusių grupių apklausa: vienai dalyvių grupei atstovavo Vilniaus miesto konsultacinės bendrovės, teikiančios personalo mokymo paslaugas, kitai - personalo mokymo paslaugų užsakovai. Tyrimo metu buvo apklaustos 278 IT įmonės ir 40 konsultacinių bendrovių. Tyrimas patvirtino teorinėje analizėje iškeltą prielaidą, jog skiriasi mokymo paslaugų teikėjų bei užsakovų mokymo efektyvumo vertinimo proceso traktavimas. Tai patvirtina kompleksinės mokymo efektyvumo vertinimo sistemos parengimo būtinumą. Pasiūlyta mokymo efektyvumo vertinimo kompleksinė sistema yra pagrįsta vertinimo tikslų, objektų, lygių, kriterijų bei metodų įvairove ir rezultatų įvertinimu. Šios sistemos pagrindiniai elementai - mokymo efektyvumo vertinimo tikslai, objektai, lygiai, kriterijai, metodai bei gauti rezultatai. Kompleksinė mokymo efektyvumo vertinimo sistema, suderinus mokymo paslaugos užsakovo ir teikėjo tikslus, vertinimo objektų, lygių bei kriterijų supratimą, leidžia parinkti tinkamas vertinimo metodikas ir pasiekti mokymo efektyvumą.Reikšminiai žodžiai: Efektyvumas; Mokymo efektyvumo vertinimas; Personalas; Personalo mokymas; Personalo vertinimas; Presonalo mokymas, efektyvumo vertinimas, poreikių analizė, Lietuvos IT sektorius; Įmonė; Assessment of training effectiveness; Company; Effectiveness; Personnel; Personnel training, efficiency assessment, demand analysis, Lithuanian IT sector; Staff assessment; Staff training.

ENThe aim of the article is to create a system for evaluating the efficiency of personnel training, which will help companies gain a long-term competitive advantage. Research methods: review of theoretical concepts when it comes to the evaluation of personnel training effectiveness, a systematic, logical analysis and synthesis, evaluation of questionnaire data. A study was conducted on those that order training services and companies that provide it. During the research period, two groups related to the assessment of the effectiveness of personnel training were asked to take part in the survey. One group of participants was represented by Vilnius City consulting companies that provide staff training services, the other group was those that order staff training services. 278 IT companies and 40 consulting companies were interviewed. The study confirmed the assumption in the theoretical analysis that there is a difference in the treatment of the process of assessing the training effectiveness when it comes to the training providers and clients. This confirms the necessity of the development of a complex training effectiveness evaluation system. The proposed complex training effectiveness evaluation system is based on the variety of evaluation objectives, objects, levels, criteria, methods and evaluation of results. The main elements of this system are the objectives, objects, levels, criteria, methods and results obtained from the evaluation of training effectiveness. A complex system for evaluating the effectiveness of training, when those that order training services and companies that provide are on the same page when it comes to aims and understanding of the objects, levels, and criteria of evaluation, allows the selection of appropriate assessment methodologies and the achievement of training effectiveness.

ISSN:
1648-8156
Related Publications:
Mokymo(-si) poreikių ir metodų tyrimas paslaugų sektoriaus įmonių pavyzdžiu / Rasa Balvočiūtė, Solveiga Skunčikienė. Organizacijų vadyba: sisteminiai tyrimai. 2007, Nr. 42, p. 23-37.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/45509
Updated:
2023-05-10 10:45:44
Metrics:
Views: 29    Downloads: 2
Export: