Profesinio ugdymo turinio vertinimas verslumo ugdymo aspektu

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Profesinio ugdymo turinio vertinimas verslumo ugdymo aspektu
Alternative Title:
Evaluation of vocation training entrepreneurship
In the Journal:
Vadyba [Journal of management]. 2002, Nr. 1, p. 18-26
Keywords:
LT
Profesinis rengimas / Vocational training; Verslas / Business.
Summary / Abstract:

LTNagrinėjama tema yra aktuali, kadangi gyvename šiuolaikinės rinkos sąlygomis, kuriose atskiro individo sėkmę veiklos pasaulyje lemia jo sugebėjimas spręsti šiuolaikiškus sprendimus, nuolatinis siekimas vis didesnių ir kokybiškesnių mokslo rezultatų, ieškojimas naujų veiklos rūšių, užsibrėžtų tikslų siekimas. Visa tai skatina individą pasižymėti asmenybiniais verslumo požymiais. Teorinė ir praktinė reikšmė. Katalikiškosios ekonominės etikos tyrinėtojams jau prieš kelis šimtus metų rūpėjo, kad verslininkai, priimdami sprendimus, vadovautųsi ne egoistiniais sumetimais, o visuomenės interesais. Ekonominė sėkmė neprieštarauja etikai, o sąlygoja viena kitą. Etiniu požiūriu grįstos verslo iniciatyvos, skiriamos bendrai naudai gausinti, pranoksta laikmečio rėmus. Sąmoningai ir motyvuotai ugdymo turinys kuriamas atsižvelgiant į pagrindinius ugdymo tikslus bei uždavinius, psichologinius kriterijus (mokinio prigimtį, brandą, pažinimo procesų dėsningumus), ugdomų asmens galių ir pažinimo srities pobūdį bei struktūrą, asmenybinius ir sociokultūrinius lūkesčius. Šiuolaikinės ugdymo proceso sampratos branduolį sudaro šios sąvokos-raktai: asmens savarankiškumas, atsakomybė už save ir visuomenę, socialinė bei kultūrinė kompetencija, atsiskleidžianti ne tik atitinkamomis žiniomis, bet ir gebėjimu konstruktyviai, kūrybiškai veikti, nuolatinė saviugda-savikūra.Laisvos asmenybės, savarankiško ir demokratinio tautos gyvenimo būdo bei demokratijos kūrimo siekius išreiškiantys bendrieji ugdymo tikslai skatina sąmoningai peržiūrėti šiandien mokyklos ugdymo turinį - jį kritiškai vertinti ir nuolat kurti. Toks profesinio ugdymo turinio integravimo į veiklos pasaulį problemos aktualumas ir paskatino šio darbo tikslą - atlikti profesinio ugdymo turinio vertinimą verslumo ugdymo aspektu. Šio darbo objektas - profesinio ugdymo turinys. Problema - profesinio ugdymo turinio vertinimas verslumo ugdymo aspektu. Tyrimo metodika: literatūros šaltinių ir dokumentų analizė, anketinė apklausa, tyrimo duomenų analizė ir jų interpretacija. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Profesinis ugdymas; Sąveika; Verslumas; Vertybinės orientacijos; Entrepreneurship; Interaction; Valuables; Value orientations; Vocational education and entrepreneurship, Value orientations; Vocational training.

ENThe teaching of entrepreneurship in vocational education and training is quite new thing in Lithuania. The main objective of entrepreneurship education and training is the following: to develop in young people the skills and abilities required of them as individuals and as members of society. It helps prepare the young person for the opportunities and responsibilities of adult life whether as consumers’ producers, leaders or parents. After graduating from the vocation and training becomes essential. We have to make students realize how much is in their hands. The issues of employment prospects place entrepreneurship training at the centre of vocational education and training. Traditionally the curriculum of vocational education and training institutions are mainly geared towards big and often well-established companies. Although these companies might still play an important role in economy, in terms of employment, their role is quickly decreasing. New jobs are being created only in micro, small and medium-sized enterprises. 1. It's necessary to humanize the conception of notion of profession and individual professional expression and competence while educating individual traits and social values of students. 2. It's necessary to base the valuable orientations of those participants who force vocational training. They should be based on dualism of philosophies of pragmatism and humanism. 3. It's necessary to form social and strategic competence and general habits of people. It's necessary to orientate the content of vocational training to the satisfying of the needs of self-expression but not only to satisfying of the needs of self-preservation. [Text from author]

ISSN:
1648-7974
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/45464
Updated:
2019-03-02 10:48:41
Metrics:
Views: 13
Export: