LTŠio straipsnio tikslas - ištirti 5-6 metų vaikų fizinio aktyvumo apimtu ugdymo ypatumus bei individualias apraiškos savybes ir nustatyti jo įtaką psichomotoriniam vystymuisi. Tuo tikslu Klaipėdos miesto ikimokyklinėse įstaigose buvo atliktas pedagoginis eksperimentas. Pedagoginiai stebėjimai ir atlikti tyrimai leidžia teigti, kad reikia pradėti ugdyti jau ikimokyklinio amžiaus vaikų fizinį aktyvumą. Augančio vaiko psichomotorinis vystymasis priklauso ne tik nuo amžiaus, bet ir nuo fizinio aktyvumo. Kryptingas, sistemingas, planingas fizinis ugdymas ir palankios pedagoginės sąlygos padeda išvengti hipodinamijos ir sveikatą žalojančių jos padarinių. Fizinis aktyvumas plėtojamas natūraliai tenkinant vaikų poreikį judėti ir sudarant optimalias saviraiškos ir savirealizacijos pedagogines sąlygas.
ENThe aim of the article is to investigate the extent of physical activity of 5 - 6 year children, peculiarities of training and individual properties of self-expression and to determine its influence on psychomotor development. For achieving this objective a pedagogic experiment was carried out in Klaipeda pre-school institutions. Pedagogic observation and investigation permitted to state that physical activity of children should be trained in the pre-school age. Psychomotor development of children depends not only on age, but also on physical activity. Purposeful, systemic, planned physical training and favourable pedagogic conditions permit to escape hypodinamics and ils harmful to health cosequences. Physical activity of pre-school children should be encouraged and developed by creating favourable conditions for children's self-expression and self-realization.