Vidinis ir išorinis sąlygotumas pedagogo kūrybingumo profesinėje veikloje

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Vidinis ir išorinis sąlygotumas pedagogo kūrybingumo profesinėje veikloje
Alternative Title:
Internad and external causality of teachers' profesional creativity
In the Journal:
Kultūra - Ugdymas - Visuomenė. 2010, Nr. 3, p. 60-64
Keywords:
LT
Kūrybiškumas / Creativity; Mokytojų ugdymas / Teacher education.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje pateikiamas tyrimas, kurio metu įvertintas bendrojo lavinimo mokyklose dirbančių mokytojų požiūris į jų profesinį kūrybingumą bei jį sąlygojančius veiksnius. Mokytojai vertina save kaip dirbančius kūrybingai. Mokytojai ekspertai bei mokytojai metodininkai kūrybines kompetencijas taiko kur kas dažniau nei neatestuoti mokytojai ar mokytojai metodininkai. Profesinis kūrybingumas yra sąlygotas asmeninių veiksnių, ypač kūrybinio saviveiksmingumo, t. y. asmens pasitikėjimo turimais kūrybiniais gebėjimais. Vidiniai veiksniai sąlygojami išorinių socialinių veiksnių, svarbiausias iš jų – kolegų reiškiami lūkesčiai. Kūrybingumui palanki socialinė aplinka pasižymi atsakomybės ir iniciatyvumo charakteristikomis, kai veiklos rezultatai vertinami labiau nei sklandus tarpusavio bendravimas ir sugebėjimas teikti emocinę paramą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Bendradarbių kūrybingumo lūkesčiai; Kūrybinis saviveiksmingumas; Mokytojų profesinis kūrybingumas; Vidinė motyvacija; Creative self-efficacy; Expectations of creativity; Inner motivation; Intrinsic motivation; Professional creativity of teachers; Staff creativity expectations; Teachers' proessional creativity.

ENTeacher's creativity in the domain of professional activity is especially important in developing children' creative potential. The goal to create a kind of society where most of citizens are proactive creators becomes possible when educational system is able to develop creative competence. Teachers' creativity, defined as ability to invoke imagination providing interest and effectiveness for the educational activity, is of primary importance. The goal of the article is to disclose personal and social factors related to professional creativity. The results show high levels of teachers' self-reported creativity. Teachers, especially master teachers and expert teachers display creative competence in various educational activities. Teachers' professional creativity is determined by creative self-efficacy. Psychological mechanisms, especially creative self-efficacy and intrinsic motivation, are more important in comparison with social factors. On the other hand psychological mechanisms cause creative performance only when they are facilitated by social conditions. Specifically both creativity and creative self-efficacy are facilitated by organizational culture characterized by personal responsibility and initiative. [From the publication]

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/43381
Updated:
2018-10-12 16:37:17
Metrics:
Views: 25
Export: