Mokymosi sutrikimų turinčių vaikų WISC-III matuojamų gebėjimų profilis

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Mokymosi sutrikimų turinčių vaikų WISC-III matuojamų gebėjimų profilis
Alternative Title:
WISC-III profile of children with learning disabilities
In the Journal:
Tiltai [Bridges] [Brücken]. 2012, Nr. 3 (60), p. 111-126
Keywords:
LT
Negalia. Neįgalieji / Disabilities. Disabled persons; Pedagogika / Pedagogy; Vaikai / Children.
Summary / Abstract:

LTTyrimo tikslas – nustatyti, kokie WISC-III testo profiliai leistų įtarti esant mokymosi sutrikimą. Tyrime dalyvavo 51 vaikas, turintis specifinių mokymosi gebėjimų raidos sutrikimą; amžius – nuo 7 iki 15 m. (vidurkis – 10,0 m.); 29,4 % mergaičių ir 70,6 % bemiukių. Rezultatai parodė, kad mokymosi sutrikimą turinčių vaikų atveju statistiškai reikšmingų indeksų skirtumų analizė menkai informatyvi: reikšmingi indeksų skirtumai pasitaiko taip pat dažnai, kaip ir bendroje vaikų populiacijoje. Mokymosi sutrikimą turinčių vaikų atsparumo trukdžiams indeksas žemesnis už kitus tris indeksus; paveikslėlių išdėstymo ir kubelių kompozicijos balai yra aukštesni, o skaičių eilės balas – žemesnis uz subtestų balų vidurkį. Mokymosi sutrikimą turintiems vaikams būdingas gebėjimų profilis: geriausiai išvystyti percepcinės organizacijos ir psichomotorinio greičio gebėjimai, silpniausia – girdimoji trumpalaikė atmintis. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Intelektas; Mokymosi sutrikimai; Profilis; Skirtumų analizė; Vaikai; WISC-III; WISC-III profilis; Children; Discrepancy analysis; Discrepancy anglysis; Intelligence; Leaming disabilities; Profile; WISC-III; WISC-III profile.

ENAim of the present study was to determine WISC-in index or subtest profiles which could be used to separate children with leaming disabilities from those without disabilities. Subjects: 51 children (29,4 % female, 70,6 % male) who had received the diagnosis of leaming disability; age range from 7 to 15 years (mean age 10 years). Results indicate that analysis of statistically significant differences between subtest and index scores fails to provide clinically significant information about children with leaming disorders: statistically significant score differences occur as often as in general population. Among other indices. Freedom from Distractibility Index score was the lowest. On the subtest level: Picture Arrangement and Block Design scores were higher than the mean of subtest scores, whereas. Digit Span score was lower. Subtests profile analysis suggests that intellectual abilities of children with leaming disabilities exhibit strengths of perceptual organization and psychomotor speed, while short-term auditory memory is the weakest ability. [From the publication]

ISSN:
1392-3137; 2351-6569
Related Publications:
Lietuvių vaikų intelekto struktūra: WISC-IIILT rezultatų analizė : disertacija / Sigita Girdzijauskienė. Vilnius, 2001. 125 lap.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/42380
Updated:
2019-02-08 10:25:09
Metrics:
Views: 100    Downloads: 16
Export: