Lietuvos kūno kultūros akademijos studentų kūrybingumo ugdymo ypatumai

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Lietuvos kūno kultūros akademijos studentų kūrybingumo ugdymo ypatumai
Alternative Title:
Aspects of LKKA students creativity education
In the Journal:
Sporto mokslas [Sports science]. 2000, Nr. 4 (22), p. 54-56
Keywords:
LT
Kūrybiškumas / Creativity.
Summary / Abstract:

LTDarbu buvo siekiama ištirti Lietuvos kūno kultūros akademijos (LKKA) studentu kūrybingumo lygį bei studentų nuomonę apie kūrybingumo reikšmę jų būsimojoje profesinėje veikloje ir prognozuoti studentų kūribingumo ugdymo studijų procese galimybes. Tyrimo metu gauti duomenys liudija, kad tiriamųjų pagrindiniai mąstymo savybių rodikliai prieš eksperimentą esmingai nesiskiria. Ryškių mąstymo ypatumų skirtumų prieš eksperimentą nei tarp skirtingą fakultetą studentų, nei tarp skirtingų lyčių nepastebėta, nors didesniu mąstymo detalumu išsiskyrė Pedagoginio fakulteto moterys ir Trenerių fakulteto vyrai. Mūsų tiriamųjų imtis nėra statistiškai pakankamai reprezentatyvi, kad gautus duomenis būtų galima aiškinti kaip standartinį LKKA studentų kūrybingumo lygį, bet šiuo tyrimu to ir nebuvo siekiama. Šie duomenys gali būti esminis rodiklis, pagal kurį būtų įvertintas kūrybingumo ugdymo metodikos vertingumas. Kitas, mūsų nuomone, vertingas rezultatas: TTCT testo neverbaline dalimi galima gana greitai kokybiškai įvertinti studentų kūrybingumo lygį, netgi neatliekant tikslaus vertinimo pagal testo kriterijus procedūros. Atidžiai peržiūrėjus piešinukus, akivaizdus kūrybingumo lygių skirtumas. Anketavimas parodė, kad nors studentai suvokia kūrybingumo svarbą studijose ir profesinėje veikloje, vis dėlto daugiau manančią kad sėkmę daugiausia lemia darbštumas. Dauguma jų (65%) norėtų ugdyti savo kūrybingumą ir tam skirtą nuo vienos iki keturių valandų per savaitę. Mokymo procese plačiau taikant aktyvaus mokymo metodus, pateikiant daugiau mąstymą lavinančių, netradicinio požiūrio bei kūrybingumo reikalaujančių užduočių galima ženkliai pagerinti studentų mąstymą bei ugdyti jų kūrybingumą.Pedagogo požiūris į savo profesinę veiklą, jo kūrybingumas, profesinis meistriškumas daro įtaką jo auklėtinių kūrybingumui. Tyrimo rezultatai liudija, kad: 1) studentai suvokia kūrybingumo svarbą studijų metu ir profesinėje veikloje, nors dauguma mano, kad sėkmę gyvenime ir profesinėje veikloje labiausiai lemia darbštumas; 2) daugiau kaip pusė studentų (65%>) norėtų papildomai ugdyti savo kūrybingumą ir tam skirtą nuo vienos iki keturių valandų per savaitę; 3) taikant mokymo procese kūrybingumo reikalaujančius mokymo metodus bei užduotis, geriau lavinamas studentų mąstymas bei ugdomas ją kūrybingumas; 4) eksperimentu nustatytas mąstymo savybių bei kūrybingumo pagerėjimas statistiškai patikimas (p<0,05, Kolmogorovo kriterijus). [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kūrybingumas; Kūrybingumas, kūrybingumo ugdymas, mokymo procesas; Kūrybingumo ugdymas; Mokymo procesas; Creativity; Creativity, education of creativity , education process; Teaching process; Training of creativity.

ENCreativity is one of the most important human features. Today we don't have unanimous opinion what creativity is, what features it can define and how to diagnose it. The most reliable potential of creativity is reflected by these indicators: 1. The productivity of activities manifests originality and uniqueness of its product and presents in itself transformations. 2. The qualitative characteristics o f cognitive transformative activities shows divergence and generalisation of thinking as well as the transition and subjectively new and the independent revelation of a problem. 3. Personal qualities: nonconformity, independence, initiativity, emotional sensitiveness and liability. The students o f Lithuanian Academy of Physical Education have been investigated using the Torrace TTCT test. The practical aspect o f this research allowed us to study fluency, flexibility, originality and elaboration of students thinking. The research data is statistically amended and displayed in given tables. The attained results allow us to state that: 1. There is no unanimous opinion about universally accepted concept of creativity. 2. The intuitive search of creative process is insufficiently revealed. 3. Most of the students perceive the importance of creativity in their studies and professional activity. 4. More that half o f the students (65% ) would like to develop creativity by themselves. 5. The differences of creativity level have been defined in the Academy o f Physical Education between the students of Pedagogical and Coaches departments, but they arc not statistically reliable. 6. After pedagogic experiment the creativity level of experimental students group was higher when of control group and this data is statistically reliable. [Text from author]

ISSN:
2424-3949; 1392-1401
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/41944
Updated:
2022-11-07 15:44:30
Metrics:
Views: 19    Downloads: 4
Export: