LTSparčiai augant tarptautinei prekybai, pasaulinė gamyba paskutiniuoju dešimtmečiu auga labai lėtai. Tad tarptautinė prekyba tampa vis svarbesne palyginti daugumos šalių ekonomikos dalimi. Straipsnio tikslas – nustatyti pagrindinių eksporto kainai įtaką darančių veiksnių vaidmenį eksporto kainodarai. Nustatydama kainą naujai rinkai, įmonė turi apibrėžti, kokių ir kiek konkrečių tikslų ji sieks toje rinkoje. Eksportuojamų prekių kaina nustatoma, atsižvelgus į svarbiausius įmonės požiūriu tikslus. Pagrindiniai eksportuojamų prekių kainų nustatymo metodai pagrindu ima prekių gamybos ir eksporto išlaidas arba paklausą, arba konkurenciją užsienio rinkose. Eksporto prekių kainas nustatant išlaidų metodu, kaina gali būti suformuojama, prie vietinės rinkos kainos pridėjus su eksportu susijusias išlaidas. Tačiau toks eksporto kainos nustatymas gali riboti įmonės galimybes įeiti į toli esančias rinkas. Siekiant išvengti tokio ribojimo, eksportuotojas gali su eksportu susijusias išlaidas įtraukti į prekių kainą, tolygiai paskirstant jas visoms rinkoms arba suskirsčius rinkas pagal pasiekiamumą į sritis, kiekvienai sričiai atskirai nustatyti eksporto kainą. Eksportuojamos produkcijos kainų nustatymas paklausos metodu remiasi prielaida, kad skirtingose rinkose paklausa prekei skirtinga, todėl pelno procentas kiekvienai rinkai gali būti nustatomas atskirai siekiant įmonės svarbiausių tikslų. Bet tokiais būdais nustatyta paklausa gali neatitikti realios situacijos rinkoje.
ENInternational trade is the most important part of economy in most countries. The most of Europe countries depend from international trade. Successful export operations often depend from the information about all the conditions in the foreign market. Lithuanian exporters seek for foreign market share and try to be competitive using export prices. That is why for Lithuanian exporter the most important question is how to set an export price. Export prices can be influenced by various factors. Paying attention to the most important factors which affect price and using pricing methods, we can set an export price. The most common methods of pricing exports are cost, demand and competition oriented pricing (Armstrong 1993). Export prices involve all the normal costs of production, promotions and transport, plus special pricing requirements of the particular market concerned. To be able to determine the optimal export price, one must obtain an estimate of the responsiveness of the quantity demanded of the product to price changes.There are a number of methods of estimating demand, which has its advantages and limitations. Under competition oriented pricing, prices are set on the basis of what the firm's competitors are charging (Nessim, 1995). Industrial pricing schemes do not incorporate currency considerations explicitly (Donnenfeld, Zilcha 1991). Currency consideration is a critical component of pricing that will gain importance as global competition among exporters intensifies (O'Connell, 1999). If currency rates fluctuate, the exporter may get losses. The main purpose of this work is to find ways how to set a competitive export price to Lithuanian exporter and to find out the main factors affecting price.