Iš mokomųjų televizijos laidų istorijos

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Iš mokomųjų televizijos laidų istorijos
Alternative Title:
From the history of the educational films
In the Journal:
Gimtasis žodis. 2003, Nr. 7, p. 2-4, 47
Keywords:
LT
Literatūrinis ugdymas; Mokomoji televizijos laida, literatūros mokomosios laidos; Mokomosios televizijos laidos; Vaizdumas.
EN
Educational TV programmes; Educational television program, teaching literature shows; Literary education; Vizuality.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje aptariamos literatūrinės mokomosios televizijos laidos, kurios septintuoju XX a. dešimtmečiu pradėtos kurti siekiant literatūrinio lavinimo vaizdumo. Jų atsiradimą sąlygojo ta pati visuomeninė bei kultūrinė terpė, ta pati literatūrinio lavinimo kryptis kaip ir mokomųjų kino filmų. Ši audiovizualinių vaizdinių priemonių rūšis, nors nesubūrė tokio ryškaus kūrybinio potencialo, gal neturi tokios išliekamosios vertės kaip kino filmai, tačiau savo metu suvaidino reikšmingą vaidmenį ir yra verta dabarties pedagogų dėmesio. Kaip ir kiekviena naujovė, mokomosios televizijos laidos kėlė nemaža dalykinių bei metodinių problemų, diskutuotinų klausimų. Mokomosios televizijos laidos privalėjo duoti tai, ko negali suteikti pedagogas. Jos neturėjo dubliuoti vadovėlio, mokytojo paskaitos ar lengvai prieinamos mokslinės bei kritinės literatūros. Deja, nemažą televizijos laidų laiko dalį užimdavo būtent tokios paskaitos. Tiesa, daugelį jų skaitydavo geri savo srities specialistai. Gerai, kad mokiniai pamatydavo žymius mokslininkus, svarbių veikalų autorius. Tačiau kai kurios televizijos laidos – tik vidutinio lygio, neretai statiškos, nuobodžios. Televizijos laidos labai reikalingos dramos kūrinių nagrinėjimui, tautosakai. Mokyklose būta perlenkimų: ir mokytojai pasiduodavo inercijai, nepasinaudodavo geromis laidomis, ir nekokybiškos laidos švaistydavo laiką, o kai kurie vadovai griežtai reikalaudavo jomis naudotis, stigo videoįrašų, o laidų laikas nesuderintas su pamokomis.

ENThe article not only presents the history of educational TV programmes, but also discusses them in the context of modern school: the importance of imagery aspects to perception when the "textocentric" trend of literary education has been firmly established. [text from author]

ISSN:
0235-7151
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/40768
Updated:
2018-12-17 11:16:44
Metrics:
Views: 2
Export: