Kūrybiškumo apraiškos vidutiniškai sutrikusio intelekto asmenų veikloje

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Kūrybiškumo apraiškos vidutiniškai sutrikusio intelekto asmenų veikloje
Alternative Title:
Signs of creativity in the activity of individuals with moderate mental disabilities
In the Journal:
Specialusis ugdymas [Special Education]. 2002, Nr. 2 (7), p. 60-66
Summary / Abstract:

LTStraipsnio pagrindinis objektas – vidutiniškai sutrikusio intelekto mokinių kūrybiškumas. Tyrimo tikslas – nustatyti, kaip Vilniaus statybos ir dizaino kolegijos Dizaino katedros studentai vertina sutrikusio intelekto vaikų ir normalaus intelekto vaikų piešinius. Rezultatai rodo, kad sutrikusio intelekto vaikų piešiniai buvo įvertinti kaip kūrybiškesni ir originalesni. Ekspertai įvertino spalvą, harmoniją ir vaizduotę, kuriuos akcentavo būtent vidutiniškai sutrikusio intelekto vaikų piešiniuose. Dizaino katedros studentai šių vaikų nesugebėjimą atkartoti realybę vertino kaip gebėjimą kurti abstrakčius paveikslus. Dėl mėginimo pavaizduoti realius objektus normalaus intelekto vaikų darbeliai kartais vertinami kaip mažiau kūrybiški. Tyrimo rezultatai leidžia teigti, kad piešinių kūrybiškumo vertinimas daugiausia priklauso nuo subjektyvaus vertintojo požiūrio. [versta iš angliškos santraukos]Reikšminiai žodžiai: Kūrybiškumas; Kūrybiškumas, protinė negalia; Piešiniai; Vertinimas; Vidutiniškai sutrikusio intelekto vaikai; Children with moderate mental disabilities; Creativity; Creativity, mental disability; Evaluation; Pictures.

ENThe creativity of moderately mentally disabled pupils is the main object of the article. The research was undertaken with the goal to investigate how the students of art faculty evaluate the pictures of the disabled children compared with the pictures of normally developed children. The results indicated that the pictures of handicapped children were estimated as more creative and original. The respondents appreciated the colour, harmony and imagination, which they attributed to the pictures of moderately disabled pupils. The students of art took the lack of the ability of these children to imitate the real objects for the ability to create abstract pictures. While, the efforts of normally developed children to reflect reality were considered as the disadvantage. Thus the study confirmed the significance of the subjective judgement in the evaluation. [From the publication]

ISSN:
1392-5369; 2424-3299
Related Publications:
Kūrybiškumas ir jo ugdymas : pedagogų nuostatos ir edukacinė realybė / Irena Kaffemanienė, Žaneta Šadbaraitė. Specialusis ugdymas. 2004, Nr. 2 (11), p. 73-88.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/40584
Updated:
2018-12-17 11:06:20
Metrics:
Views: 40    Downloads: 16
Export: