Autoverslo įmonės konkurencinės strategijos formavimas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Autoverslo įmonės konkurencinės strategijos formavimas
Alternative Title:
Competition strategy for an auto business company
In the Journal:
Keywords:
LT
Įmonės. Bendrovės / Companies. Enterprises; Konkurencija / Competition; Rinka. Rinkodara / Market. Marketing.
Summary / Abstract:

LTStraipsnio tikslas – išanalizuoti autoverslo įmonės konkurencinės strategijos formavimą. Šiuo metu konkurencijos pagrindą Lietuvos autoverslo rinkoje sudaro aktyvi autodetalių importuotojų veikla visos šalies mastu. „Kemi“ privalumas, kuriuo svarbu pasinaudoti – skyrių savarankiškumas, leidžiantis sėkmingai dirbti su specifiniais klientų pageidavimais, naudoti ilgametę patirtį, stiprinti didmenininkų rėmimą – taikyti „stūmimo“ strategiją. Be to, savarankiškumas suteikia lankstumo reaguoti į rinkos pokyčius. Tikslai būtų tokie: papildyti asortimentą pigiais prekių analogais, stiprinti logistiką, toliau vystyti plėtrą į užsienio rinkas. „Tanagros“ pagrindinis privalumas – prekių asortimentas, sudarytas iš patikimos vokiečių gamintojų produkcijos, kurios kainos, vartotojų nuomone, yra patrauklios, kiti privalumai – prekybos plėtra užsienio šalyse, aktyvi veikla logistikos srityje bei aktyvus plėtimasis šalies regionuose. Taip pat būtina tobulinti lankstumą, prisitaikyti prie staigių rinkos pokyčių. Abiejų tinklų veiklos tipai turi savų privalumų ir trūkumų, bet jie nelemia konkurencinio pranašumo, tačiau pagrindinis „Tanagros“ pranašumas – siauresnė veiklos diferenciacija, kai lėšos plačiai neišskaidomos, o nukreipiamos į pagrindinę veiklą. Rinkoje aiškiai pastebima mažų kaštų konkurencinė strategija, ją taikančios įmonės turi realiausius šansus vystyti prekybą, šį teiginį įrodo sėkminga „Detalitos“, „Lirostos“ ir kitų pigių prekių importuotojų veikla. Perspektyvoje didmeninės prekybos autodetalėmis lydere turėtų tapti „Tanagra“.Reikšminiai žodžiai: Autoverslas, konkurencija, strategija; Autoverslo įmonės; Konkurencinės strategijos; Produktų pozicionavimas; Auto business, concurence, strategy; Car business, Competitive Strategy, Product Positioning.

ENIn this paper competition strategy for the company working in the auto business market are discussed Comparative analysis of two different companies, which take a similar position in the market, is made. The main difference between these companies is their structure. One of them consists of undivided branches, which work commonly, the other one consists of branches, which are independent companies working together under the franchise contract. Competitive advantages and strategic of these two companies are analyzed. [text from author]

ISSN:
1648-9098; 2424-337X
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/40314
Updated:
2018-12-17 11:16:32
Metrics:
Views: 26    Downloads: 10
Export: