Kompetencijų perimamumas profesiniame rengime : disertacija

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Kompetencijų perimamumas profesiniame rengime: disertacija
Publication Data:
Kaunas : Vytauto Didžiojo universiteto leidykla, 2011.
Pages:
120 p
Notes:
Disert. rengta 2007-2011 m. Dr. disert. (social. m.) - Vytauto Didžiojo universitetas, 2011. Bibliografija.
Keywords:
LT
Kompetencijos / Competencies; Profesinis rengimas / Vocational training.
Other Editions:
Dr. disert. santrauka: Permeability of competence in vocational training Kaunas : Vytauto Didžiojo universiteto leidykla, 2011 43 p
Summary / Abstract:

LTPripažinimas to ką žmogus jau žino ar moka, nesvarbu kur tas žinias įgijo, yra didelė paskata tęsti mokslą, nes tuomet jam nereikia visko pradėti iš naujo, nuo startinės linijos. Disertaciniu darbu atsakoma į klausimą – kokie veiksniai lemia kompetencijų perimamumo svarbą, kokie aspektai įtakoja kompetencijų perimamumą profesiniame rengime bei kaip atskirus kompetencijų perimamumo elementus būtų galima pritaikyti praktikoje. Tyrime pagrįsta kompetencijų perimamumo profesiniame rengime samprata įvertinant perimamumo, perkeliamumo bei kompetencijų plėtotės sąryšį. Kompetencijų perimamumas – apibendrinančioji samprata, apimanti akreditavimą (mokymosi rezultatų/kreditų pripažinimą), kompetencijų perkeliamumą ir kompetencijų plėtotę. Nustatyta, kad kompetencijų perimamumas reiškiasi instituciniame ir asmeniniame švietimo lygmenyse. Sukurtas ir profesinio rengimo praktikoje empiriškai patikrintas kompetencijų perimamumo profesiniame rengime teorinis modelis nusako pagrindinius perimamumo principus: suderinamumo, perkeliamumo, skaidrumo ir palyginamumo. Teorinis modelis apibrėžiamas perimamumą įtakojančiais veiksniais (globalizacija, konkurencija mokymosi aplinkos ir darbo rinkos kaita) skirtinguose lygmenyse. Modelyje perimamumas pasireiškia per išskirtus elementus kiekviename iš perimamumo lygmenų. Modelis padės įvertinti veiksnius, elementus, lygmenis, susijusius su perimamumu profesiniame rengime. Šis modelis gali būti taikomas praktikoje planuojant ir užtikrinant profesinio rengimo įstaigų kokybės politiką, profesinio rengimo įstaigų bendradarbiavimo tinklus, rengiant profesinio mokymo ir aukštojo mokslo normatyvinius ir metodinius dokumentus.Reikšminiai žodžiai: Kompetencijos; Perimamumas; Profesinis rengimas; Permeability; Competence; Vocational training.

ENRecognition of what one already knows (no matter where the knowledge was gained) is a strong incentive to continue education formally, because in such a case a person does not need to start everything from the beginning. The doctoral thesis gives an answer to the following questions - what factors determine the importance of permeability of competence, what aspects affect the permeability of competence in vocational training and how can individual elements of the permeability of competence be applied in practice. The concept of permeability of competence in vocational training was validated with reference to literature analysis by assessing the relation among the continuity, the transferability and the development of competence. Permeability of competencies is a general concept including accreditation (study outcomes/credit recognition), the transferability of competence and the development of competence. It was found that permeability of competence is manifested in the institutional and personal levels of education. Theoretical model of permeability of competence, designed and tested in vocational training, describes the basic principles of continuity: compatibility, transferability, transparency and comparability. The theoretical model is defined by the factors influencing the permeability (globalization, competition, changes in educational environmental and labour market) on different levels. In the model permeability is manifested through isolated elements of permeability on each level. This model could be applied in practice for planning and ensuring the quality policy in vocational training institutions, for cooperation networks in vocational training institutions and for preparing normative and methodological documents in vocational training and higher education areas.

ISBN:
9789955127185
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/39949
Updated:
2022-02-07 20:08:52
Metrics:
Views: 18
Export: