Bendrosios nacionalinės kvalifikacijų sąrangos funkcionalumas: diegimo parametrai : disertacija

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Bendrosios nacionalinės kvalifikacijų sąrangos funkcionalumas: diegimo parametrai: disertacija
Publication Data:
Kaunas : Vytauto Didžiojo universiteto leidykla, 2011.
Pages:
245 p
Notes:
Disert. rengta 2005-2010 metais Vytauto Didžiojo universitete. Dr. disert. (social. m.) - Vytauto Didžiojo universitetas, 2011. Bibliografija.
Other Editions:
Dr. disert. santrauka: Efficiency of the comprehensive national qualifications framework: implementation parameters Kaunas : Vytauto Didžiojo universiteto leidykla, 2011 43 p
Summary / Abstract:

LTAtsirandančios naujos mokymosi galimybės ir būdai, darbo jėgos profesinis ir teritorinis mobilumas, švietimo ir darbo rinkos internacionalizacija ir kiti panašūs veiksniai lemia nacionalinės kvalifikacijų sąrangos poreikį. Pastaruoju metu bendrosios nacionalinės kvalifikacijų sąrangos kūrimo ir diegimo klausimai tapo tarptautinės švietimo politikos išskirtiniu bruožu. Europos švietimo ir užimtumo politikos nuostatose, kurios išdėstomos Bolonijos proceso, Kopenhagos proceso bei kituose strateginiuose dokumentuose išryškinamas nacionalinių kvalifikacijų sąrangų kūrimo ir diegimo bei jų sąsajų su Europos lygmens kvalifikacijų sąrangomis reikšmingumas. Tačiau nuolatinės tarptautinių organizacijų paramos jų kūrimui bei potencialios naudos, dažnai bendrosios nacionalinės kvalifikacijų sąrangos diegimo procesai yra problemiški, o rezultatai neatitinka keliamų tikslų. Mokslinėje literatūroje fragmentiškai nagrinėjami požymiai, kurie potencialiai yra susiję su bendrosios nacionalinės kvalifikacijų sąrangos veiksmingu funkcionavimu, tačiau nėra išskirti ir detalizuoti diegimo parametrai, kurie sudaro prielaidas jos funkcionalumui. Tyrimo tikslas - pagrįsti bendrosios kvalifikacijų sąrangos diegimo parametrus, sąlygojančius jos funkcionalumą nacionaliniame kontekste. Disertacijoje apibrėžta bendrosios nacionalinės kvalifikacijų sąrangos samprata, jos funkcijos ir paskirtis mokymosi visą gyvenimą kontekste, parengtas bendrosios nacionalinės kvalifikacijų sąrangos diegimo modelis, pagrindžiant diegimo parametrus bei juos nusakančius kriterijus ir rodiklius. Bendrosios nacionalinės kvalifikacijų sąrangos diegimo parametrų reikšmingumas įvertintas Lietuvos kontekste. Tai atveria galimybes naujiems sistemiškiems tyrimams nacionalinių kvalifikacijų diegimo ir funkcionalumo vertinimo srityje.Reikšminiai žodžiai: Bendroji nacionalinė kvalifikacijų sąranga; Diegimas; Funkcionalumas; Comprehensive national qualifications framework; Implementation; Efficiency.

ENEmerging new ways and opportunities for learning, professional and geographical mobility of the workforce, internationalization of education and labour markets, and other similar factors, determine the demand for the national qualifications framework. In the last decade issues on the development and implementation of comprehensive national qualifications framework have become the exceptional feature of the international education policy. In the regulations of the European educational and occupational policy, which are stated in the documents of the Bologna process, Copenhagen process, and other strategic documents, the significance of the national qualifications frameworks development and implementation aligning them with the qualifications frameworks on the European level is highlighted. Yet, despite strong interest in the development of national qualifications frameworks, constant support of international organizations, and the potential benefit, the implementation process of the comprehensive qualifications framework is more problematic than it was expected and, usually, the results fail to correspond to the aims foreseen.However, in the scientific references, features, which are potentially related to the effective functioning of the comprehensive national qualifications framework, are researched in fragments, yet, implementation parameters, which create prerequisites for its functionality, are not distinguished and described. Therefore, the aim of the research is to substantiate implementation parameters of the comprehensive qualifications framework, which determine its effective functioning in the national context. For this purpose the concept of the comprehensive national qualifications framework in the light of lifelong learning has been defined, and the theoretical model for the implementation of the comprehensive qualifications framework has been prepared to substantiate the itemized implementation parameters. It is expected that this will open possibilities for further systematic research in the area of the implementation and impact evaluation of the comprehensive national qualifications framework.

ISBN:
9789955126447
Related Publications:
Mokymosi visą gyvenimą tyrimai Europos aukštojo mokslo modernizavimo strateginių nuostatų kontekste / Laima Sajienė, Vaiva Zuzevičiūtė. Vytauto Didžiojo universiteto mokslo klasteriai / sudarytoja Gintarė Žukaitė. Kaunas : Vytauto Didžiojo universiteto leidykla, 2012. P. 155-179.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/39941
Updated:
2022-02-07 20:08:49
Metrics:
Views: 18
Export: