Assumptions for improving social work education : a comparative approach

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Assumptions for improving social work education: a comparative approach
Alternative Title:
Socioedukacinio darbo studijų tobulinimo prielaidos: lyginamasis požiūris
In the Journal:
Socialiniai mokslai. 2005, Nr. 1 (47), p. 33-40
Keywords:
LT
Baltarusija (Belarus); Švedija (Sweden); Lietuva (Lithuania); Aukštasis mokslas. Studijos / Higher education. Study; Socialinis darbas / Social work.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje sprendžiama mokslinė problema yra formuluojama klausimu: kaip būtų galima patobulinti socioedukacinio darbo studijas, tuo pačiu užtikrinant ir profesinės motyvacijos vystymąsi. Pirmoje dalyje yra nagrinėjami edukaciniai veiksniai, kurie, pasitelkus struktūrinį požiūrį, yra suskirstomi į keturias studijų dimensijas: studijų turinio, veiklos galimybių, socialinės interakcijos ir savirealizacijos. Studijų turinio dimensijoje ypač reikšmingi yra įgyjamų žinių naudos ir prasmingumo aspektai. Veiklos galimybių dimensijoje atsiskleidžia konteksto bei jo suteikiamų galimybių įtaka individo aktyvumui. Socialinės interakcijos dimensijoje yra aktualizuojama dėstytojų ir studentų sąveika profesinio pasirinkimo motyvacijos vystymuisi. Savirealizacijos dimensijoje yra nagrinėjamos holistinio asmenybės vystymosi studijų procese prielaidos, kaip sudarančios sąlygas profesinio pasirinkimo motyvacijai. Antroji straipsnio dalis yra skirta tyrimo metodologijai pristatyti bei tyrimo realizavimui aptarti. Tyrimo imtį sudarė 445 socioedukacinį darbą studijuojantys IV kurso studentai iš 8 Lietuvos universitetų, Pedagoginio M. Tanko universiteto Minske bei iš 3 aukštųjų mokyklų Švedijoje. Trečioji straipsnio dalis yra skirta statistinės duomenų analizės rezultatų aptarimui bei interpretacijai. Lyginamoji koreliacinė edukacinių veiksnių studijų procese analizė Lietuvos, Švedijos ir Baltarusijos respondentų subimtyse leido nustatyti, kokios kliūtys labiausiai trukdo profesinio pasirinkimo motyvacijos vystymuisi skirtinguose sociokultūriniuose kontekstuose.Reikšminiai žodžiai: Profesinio pasirinkimo motyvacija; Socialinio darbo specialistų rengimas; Studijų proceso tobulinimas; Professional motivation development; Social work education; Study process improvement.

ENThe article deals with the assumptions for improving social work education from the perspective of professional motivation development. Educational factors that represent the dimension of study content, activity dimension, social dimension and dimension of self-realization create preconditions for the increase in motivation for studies. A comparative study, performed in Lithuania, Belarus and Sweden allows identifying the factors that reduce the effectiveness of social work studies and professional motivation development. The results show that ineffective organization of study process in all the three countries creates obstacles in the development of professional motivation, which does not ensure students’ satisfaction with their studies and sufficient empowerment for future professional activities. [text from author]

ISSN:
1392-0758
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/39171
Updated:
2021-01-12 21:57:15
Metrics:
Views: 13    Downloads: 4
Export: