The Problems of a guide's profession

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
The Problems of a guide's profession
Alternative Title:
Gido profesijos problematika
In the Journal:
Jaunųjų mokslininkų darbai. 2006, Nr. 4 (11), p. 165-174
Keywords:
LT
Turizmas / Tourism.
Summary / Abstract:

LTTurizmo paslaugų sistemoje ekskursija – svarbi vietinio turizmo plėtros, visavertės rekreacijos priemonė. Tai populiariausias būdas kultūrai, istorijai, kitoms visuomenės gyvenimo ir paveldo sritims pažinti. Gidas yra ekskursijų paslaugų specialistas. Gido profesijos probleminiams aspektams ištirti, buvo pasirinkti dokumentų analizės ir praktikos refleksijos metodai, leidę nustatyti svarbiausius šios profesijos kaitos veiksnius, apibūdinti turizmo norminių dokumentų nuostatas dėl ekskursijų specialistų, išskirti gido profesijos klasifikavimo probleminius aspektus. Tyrimu buvo nustatyti pagrindiniai gido profesijos kaitos veiksniai: turizmui pereinant iš profsąjungų globojamos sistemos į rinkos aplinką, Lietuvoje buvo prarasti ekskursijų metodologiniai pagrindai, gidų rengimo ir profesinės veiklos organizavimo sistemiškumas. Turizmo norminiuose dokumentuose gido profesijos požymiai išsamiau neatskleidžiami, įžvelgiama tik viena gido veiklos sritis – ekskursijos vedimas. Profesijų klasifikavimo šaltinių analizė parodė, kad dėl gido profesijos išskyrimo sunkumų kelia paviršutiniškas jo veiklos traktavimas, nes atsižvelgiama tik į ekskursijos vedimo etapą. Tai komplikuoja gido profesijos sampratą tiek teoriniu, tiek praktiniu lygmeniu. Tyrimo duomenys įrodo, kad gido veikla – tai savarankiška profesija, kurios tikslas yra aptarnauti turizmo klientus, teikiant ekskursijos paslaugą. Gido profesinės veiklos sritys: ekskursijų rengimas, ekskursijų vedimas, ekskursijų organizavimas, ekskursijų paslaugų įmonės steigimas. Klasifikuojant gido profesiją būtina vertinti vientisą ekskursijos paslaugos rengimo, organizavimo ir teikimo ciklą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Ekskursijos; Gido profesija; Turizmo paslaugos; Excursions; Guide the profession; Guides profession; The profession of guide; Tourism service; Tourism services; Tours.

ENAn excursion in the system of tourism services is an important means of tourism development and comprehensive response. It is the most popular way of perceiving culture, history and other fields of social life and heritage. A guide is a specialist of excursion services. In order to analyse problematic aspects of the profession of a guide, methods of document analysis and practical reflection were chosen. These methods allowed establishing the main factors influencing changes in this profession, defining provisions of legal acts governing excursion specialists and problematic aspects in the classification of this profession. The research helped define two main factors influencing changes in the guide’s profession: the transfer of tourism from the system managed by trade unions to the market environment led to the loss of the system of training of guides. Legal acts on tourism do not reveal the profession in detail. There is only one task of guides specified, i.e. excursions. The analysis of profession classification resources showed that difficulties in the definition of this profession lead to the superficial interpretation of guides’ activities, since only the excursion aspect is taken into consideration. It complicates the theoretical and practical perception of the profession. The data of the research prove that the activities of a guide are an independent profession, the aim of which is to provide services to tourists by giving excursions. Fields of guides’ professional activities are: preparation of excursions, conducting of excursions, organisation of excursions and establishment of companies providing excursions. When classifying the profession of a guide it is necessary to evaluate the whole cycle of the preparation, organisation and provision of excursions.

ISSN:
1648-8776
Related Publications:
Rekreacija: (rekreacijos marketingo tyrimai) / Elena Vitkienė. Klaipėda : Klaipėdos universiteto leidykla, 2008. 225 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/38663
Updated:
2018-12-20 23:12:29
Metrics:
Views: 24    Downloads: 6
Export: