LTTyrimu siekiama atidžiau pažvelgti į Valstybės kontrolės ir Europos audito rūmų administracines sistemas ir nustatyti naujosios viešosios vadybos (NVV) principų išplitimo lygius šių institucijų padaliniuose. Tai leistų žinoti, kuriuose aukščiau paminėtų institucijų padaliniuose reikėtų atlikti atitinkamas NVV principų išplitimo lygių korekcijas, užtikrinant Valstybės kontrolės ir Europos audito rūmų lankstesnį ir efektyvesnį reagavimą į sparčiai besikeičiančias aplinkos sąlygas. Pristatomo tyrimo objektas – Valstybės kontrolės ir Europos audito rūmų būklė NVV požiūriu. Straipsnyje apžvelgiama mokslinė literatūra NVV klausimais, fiksuojami NVV principų išplitimo lygiai Valstybės kontrolės ir Europos audito rūmų padaliniuose, surinkti ir išanalizuoti tyrimui reikalingi duomenys. Tyrimo rezultatai leidžia daryti išvadą, kad dominuojantis bendras visų NVV principų išplitimo lygio vidurkis Europos audito rūmuose siekia net 3,9 balo 5 balų sistemoje. Tai skatina manyti, kad ši institucija yra pakankamai orientuota į NVV principus, kurie padidina jos funkcionavimo kokybę bei galimybes reaguoti į sparčiai besikeičiančias aplinkos sąlygas. Tuo tarpu bendras visų NVV principų išplitimo lygio vidurkis Valstybės kontrolėje yra kiek mažesnis – 3,3 balo. Remdamiesi tokiais duomenimis, galime teigti, kad Valstybės kontrolė, atlikdama savo funkcijas, vidutiniškai orientuojasi į NVV principus. Taigi yra pagrindo teigti, kad šioje institucijoje yra didesnė įvairių problemų atsiradimo tikimybė, kurios dažnai sudaro biurokratijos pagrindą.
ENThe present flexible private sector is effectively respond to the changing conditions of the environment while the public sector is stiff and inflexible. The problem is that managers of the present public sector do not have knowledge of the new public management and superficially understand the traditional public management model. The lack of the knowledge on administrative and public management is a result of bureaucracy. In as much as the new public management is quite new sphere and little analyzed in Lithuania, so we decided plug to the principles of new public management and their pervasion between certain public institutions. In this work was researched and compared the pervasion of the new public management principles between most important Lithuania's and European union public sector institutions - National Audit Office of the Republic of Lithuania an European Court of Auditors. Having accomplished research it was determined: a) National Audit Office of the Republic of Lithuania is an average oriented to the new public management principles, id est. it become average flexibility, productivity and affectivity on of institution. Thus, this institution still as some manifestations of bureaucracy, b) The European Court of Auditors is sufficiently oriented to the principles new public management and this means that this institution functions sufficiently effectively, flexibly and productively.