LTStraipsnyje aptariama prūsų kalbos žodžio noseilis 'siela' etimologija. Šis daiktavardis trimis linksniais (vienaskaitos vardininku, kilmininku ir galininku) daug kartų sutinkamas trečiajame prūsų katekizme – Enchiridione“ (1561) ir kitur. „Etimologiniame prūsų kalbos žodyne“ V. Mažiulis teigia, jog noseilis, rekonstruojamas kaip priešdėlio*no- 'virš, iš viršaus' ir šaknies *seili 'prieširdis, jausmas, jutimiškumas“ darinys, yra išriedėjęs iš prūsų *seile 'gyvybės ir psichinės galios', kilusios iš baltų-slavų *seilā 'galia (gyvybės ir psichinė)'. Tokiu būdu 'siela' aiškinama kaip *'tai, kas yra virš gyvybės galių'. Pasak Mažiulio, šis žodis laikytinas naujadaru, kuris atsirado ne anksčiau kaip XIII a., kryžiuočių dvasininkams per vertėjus aiškinant prūsams žodžio 'siela' (vokiečių 'geist') reikšmę, kaip *'tai, kas valdo gyvybės galias; yra virš gyvybės galių'. Straipsnyje, polemizuojant su Mažiulio pateikta etimologija, teigiama, jog norint paaiškinti sielą, kaip esančią virš gyvybės galių, visiškai nebūtina kryžiuočių dvasininkų pagalba – tam visiškai pakanka baltų-slavų kalbų medžiagos. Siekiant atskleisti prūsų noseilis kilmę straipsnyje pateikiama vertikalioji baltų-slavų sielos sampratos struktūra, kuri atskleidžia, jog prielinksnio „virš“ (iš viršaus) vartojimas, kalbant apie sielą, yra visiškai natūralus ir nesusijęs su krikščionybės įtaka.
ENThe article discusses the etymology of the Prussian word noseilis (“soul”). This noun, in three cases (singular nominative, genitive, and accusative) is found many times in the third Prussian Catechism, or Enchiridion (1561) and elsewhere. In Etimologinis Prūsų Kalbos Žodynas (Etymological Prussian Dictionary), Vytautas Mažiulis states that noseilis is reconstructed as a derivative of the prefix *no- (“above, from above”) and root *seili (“atrium, feeling, sense”) that developed from the Prussian *seile (“vital and mental forces”), which originates from the Baltic-Slavic *seilā (“power” (both vital and mental)). Therefore, “soul” is interpreted as “something over vital powers”. According to Mažiulis, this word should be considered to be a neologism which appeared not earlier than in the thirteenth century, when Crusader clergy tried to explain, through translators, the meaning of the word “soul” (German “geist”) to Prussians as “something that controls vital powers; is over vital powers”. In polemics with the etymology proposed by Mažiulis, the article states that in order to explain soul as something over vital capacities, the help of Crusader clergy is not required at all – materials of the Baltic-Slavic languages are entirely sufficient for the purpose. In order to reveal the origin of the Prussian noseilis, the article provides a vertical structure of the Baltic-Slavic concept of soul, which reveals that the use of the preposition “above” (“from above”) is absolutely natural when speaking about soul and is not associated with the impact of Christianity.