Management of creative knowledge centers in the context of triple helix model

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Management of creative knowledge centers in the context of triple helix model
Keywords:
LT
Kūrybiškumas / Creativity.
Summary / Abstract:

LTNaujo ekonomikos sparno – kūrybinės ekonomikos ir jos vadybos koncepcijų susikūrimas lieka vienu iš pagrindinių klausimų postmodernioje visuomenėje. Straipsnio tikslas yra pateikti alternatyvas ir galimybes vystyti kūrybinių žinių centrus („Slėnius“) apjungiant įvairių suinteresuotų šalių veiklas ir interesus. Bendras tikslas yra metodologiškai pagrįsti trijų spiralių modelio taikymą kūrybinių ekonomikų vystymui ir jų pridėtinės vertės didinimui. Straipsnyje sukurtas pagrindas kūrybinių žinių centrų planavimo, kūrimo ir valdymo modeliui bei jo taikymui gerinant politikos ciklą ir valdymo sistemą. Pasiūlytas modelis iliustruoja sudėtingus tarpusavio ryšius tarp veikiančių jėgų, kurios daro įtaką visuomenei. Jis įkelia trijų spiralių modelį į kūrybinės ekonomikos konceptą kartu su naujai nustatytais kiekvienos srities prioritetais. Idėja, kad universitetų inovacijos, pramonės ekonominis interesas ir vyriausybės politika yra esminiai nacionaliniam vystymuisi, nėra nauja. Nauja yra tai, kokiu būdu jie bendradarbiauja ir susisieja sinerginiais ryšiais, bet tuo pačiu lieka priklausomi vienas nuo kito. Straipsnyje akcentuojami universitetai kaip kūrybinių žinių šaltinis. Universitetai gali ir dalyvauja modelyje jungdami technologiją, kultūrą ir gyvenimo būdą, ir tai yra esminis kūrybinės ekonomikos elementas. Kūrybinių žinių centrai integruoja daug skirtingų komponentų ir šiuolaikinės visuomenės ir gyvenimo aspektų. Ryšiai tarp suinteresuotų šalių yra pagrįsti geografiniu veiksniu, mokslu ir kultūra.Reikšminiai žodžiai: Kūrybingos žinių centras; Kūrybos ekonomika; Kūrybos ekonomika; Kūrybos žinių centras; Trigubos spiralės; Žinių ekonomika; Creative economy; Creative knowledge center; Knowledge economy; Triple helix.

ENThis article examines the role and characteristics of Creative knowledge centers ("Valleys") in creative knowledge based society, article specifies the contexts and paradigms of Creative knowledge centers strategic planning, administration and management taking into account the development of creative knowledge based society in European Union and Lithuania. The goal of the article is to provide the alternatives and opportunities for development of Creative knowledge centers while combining various stakeholders' activities and interests. Overall aim is to methodologically justify the triple helix model application for development of the creative economy and increasing added value in it. The outcome of the research is the base for Creative knowledge centers planning, creation and management models and its application for policy cycle and management system improvement. [text from author]

Related Publications:
Šiuolaikinio viešojo valdymo pokyčių kryptys ir tendencijos / Alvydas Raipa. Viešoji politika ir administravimas. 2009, Nr. 30, p. 22-32.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/37514
Updated:
2020-08-22 11:08:39
Metrics:
Views: 11
Export: