Muzikos ritmo pajautimas: ypatumai ir priešmokyklinio ugdymo galimybės

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Muzikos ritmo pajautimas: ypatumai ir priešmokyklinio ugdymo galimybės
Alternative Title:
Feeling of musical rhythm: peculiarities and possibilities of preschool development
In the Journal:
Tiltai. Priedas. 2004, Nr. 20, p. 83-89
Keywords:
LT
Muzika / Music.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje aptariama priešmokyklinio amžiaus vaikų muzikos ritmo pajautimo (vieno iš pagrindinių muzikinių gebėjimų) samprata, analizuojami ugdymo ypatumai. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad tiriamųjų vaikų muzikos ritmo pajautimas susijęs su kitais muzikiniais gebėjimais (dermės pajautimu, muzikine atmintimi, emocine raiška, gebėjimu sukoncentruoti dėmesį į klausymą ir girdėjimą). Paaiškėjo, kad pagrindinis priešmokyklinio amžiaus vaikų muzikos ritmo pajautimo ypatumas yra muzikos ritminės sąrangos atkūrimo netolygumas. Tyrimo metu pastebėta, kad kiekvieno vaiko ritmo pajautimas yra labai individualus, ypač lavinimo pradžioje. Eksperimentinio tyrimo rezultatai parodė, kad tiriamų vaikų muzikos ritmo pajautimas sėkmingai lavėja ugdant jį kompleksiškai, taikant vaikų muzikinių gebėjimų kompleksinio ugdymo modelį, kuris grindžiamas muzikinės veiklos rūšių sąveika. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Muzikiniai gabumai; Muzikiniai gebėjimai; Muzikinė veikla; Muzikos ritmo pajautimas; Feeling of the musical rhythm; Musical abilities; Musical activity; Musical giftedness; Musical giftedness, feeling of musical rhythm, musical activity.

ENThe article discusses the concept of the feeling of the musical rhythm (one of the basic musical abilities), analyses the peculiarities of its development in pre-school children. The results of the research indicated that the feeling of musical rhythm in children studied is related to other musical abilities (feeling of mode, ability to recollect musical sets, emotional expression, ability to concentrate attention to listening and hearing). It was discovered that the main peculiarity of the feeling of rhythm in pre-school children is the unevenness of the recollection of rhythmic structure. During the experiment it was observed that the feeling of rhythm in every child is very individual, especially in the beginning of training. The results of the experimental research indicated that the feeling of rhythm in children studied develops successfully. [Text from author]

ISSN:
1648-3979
Related Publications:
Priešmokyklinio amžiaus vaikų muzikinių gebėjimų ugdymas muzikos mokykloje : disertacija / Henrika Šečkuvienė. Vilnius, 2001. 158 lap.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/37388
Updated:
2019-02-05 07:46:17
Metrics:
Views: 40    Downloads: 13
Export: