Šiuolaikinio kino žiūrovo vilionės - skaitmeniniai malonumai kino teatre ir namuose

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Šiuolaikinio kino žiūrovo vilionės - skaitmeniniai malonumai kino teatre ir namuose
Alternative Title:
Seduction of contemporary film viewers - digital pleasures in the cinema and at home
In the Journal:
Acta Academiae Artium Vilnensis [AAAV], 2011, t. 63, Kultūrinių patirčių vadyba: idėjos, tyrimai, galimybės, p. 107-116
Subject Category:
Summary / Abstract:

LTŠiame straipsnyje apžvelgiami pastarojo dešimtmečio kino paradigminiai lūžiai, suponuoti technologinių inovacijų ir naujų filmų žiūrėjimo bei platinimo formų, kaip užsakomosios vaizdo paslaugos VoD, YouTube, Blu-ray, skaitmeninė TV ir pan. Šie pokyčiai leido žiūrovams pasinerti į trimatę filmo erdvę ir netgi kolektyviniu būdu simultaniškai žiūrėti filmus bei juos aptarti virtualiose vaizdo paslaugų platformose. Nuolat augantis naujų „skaitmeninių" sinefilijos potyrių poreikis skatina kino industrijos atstovus investuoti į namų kino įrangą, užsakomųjų vaizdo paslaugų sistemas, kino teatrų {rangą, filmų vaizdo specialiuosius efektus, filmavimo įrangą bei taikyti persidengiančių medijų strategijas audiovizualinio turinio prieinamumui ir paklausumui didinti. Taigi pažangių technologijų taikymas, kuriant naujus audiovizualinio turinio efektus ir naujas sandūros su audiovizualiniu turiniu erdves, tampa reikšmingomis žiūrovo „viliojimo" priemonėmis.

ENThe article presents an overview of innovations (new forms of film viewing and distribution such as video on demand (VoD), YouTube, Blu-Ray, digital TV, etc., an increasing wish of viewers to dive into three-dimensional film space, to watch films collectively (simultaneously) and discuss them in virtual platforms of visual services) that have presupposed paradigm breakthroughs in film over the last decade. An important factor includes a possibility for formation of personal phonothèque and exchanging of collections as well as expansion of spaces for social virtual discussions. A constantly growing demand for 'digital' cinephilia experiences encourages representatives of film industry and information and communication technologies to invest in home cinema systems, video on demand systems, cinema equipment, special film effects, film-making equipment and to apply strategies of overlapping media to increase accessibility of and demand for audiovisual content. Thus, application of new technologies while creating new effects of audiovisual content and new spaces of encounters with audiovisual content become efficient means of viewers "seduction".

ISSN:
1392-0316; 2783-6843
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/36669
Updated:
2018-12-17 13:11:17
Metrics:
Views: 48    Downloads: 21
Export: