Tęstinių ir skerspjūvio tyrimų strategijų taikymas ir derinimo galimybės

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Tęstinių ir skerspjūvio tyrimų strategijų taikymas ir derinimo galimybės
Alternative Title:
Possibility to combine longitudinal and cross-sectional design for studying development
In the Journal:
Psichologija. 2002, t. 25, p. 64-71
Keywords:
LT
Vaikai / Children.
Summary / Abstract:

LTTaikant tęstinių tyrimų strategiją, susiduriama su įvairiomis problemomis, tokiomis kaip kohortos efektas, kurios gali paveikti tyrimo duomenis ir jais remiantis daromas išvadas. Tęstinio ir skerspjūvio tyrimų strategijų derinimas padeda atskleisti papildomus dėsningumus ir išvengti tyrimo klaidų. Darbo tikslas – pailiustruoti, kaip butų galima derinti tęstinių ir skerspjūvio tyrimų strategijas siekiant nustatyti mokyklinio amžiaus vaikų elgesio bei emocinių problemų raidos ypatumus ir palyginti kelių kohortų to paties amžiaus vaikų elgesio ir emocinių problemų pasireiškimo skirtumus bei panašumus. Šiame darbe naudojami tęstinio tyrimo duomenys, surinkti 1997, 1999 ir 2001 m., kai tiriamieji buvo 9-12 metų (n=853). Nustatyta, kad trijų kohortų 9-10 metų vaikų elgesio ir emocinės problemos panašios, o 2001 m. vienuolikos-dvylikos metų vaikai turėjo mažiau nerimo/depresijos, dėmesio ir socialinių problemų bei buvo mažiau agresyvūs nei jų bendraamžiai 1997 ir 1999 metais. Tokie tyrimo rezultatai rodo, kad paauglystės pradžioje skiriasi kohortų elgesio ir emocinės problemos, vėlesnių kohortų vaikai patiria mažiau problemų. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Derinimas; Raidos tyrimai; Skerspjūvio strategija; Tęstinė ir skerspjūvio tyrimo strategija; Tęstinė strategija; Vaiko vystymasis; Child development; Combination; Cross-sectional design; Longitudinal and cross-sectional researcg designs; Longitudinal design; Studying development.

ENThe fact that the time dimension is included in a prospective, longitudinal study gives it its unique value for studying development. However, it also implies some problems for research, such as cohort effects and some others. Therefore, it could be very valuable to combine the longitudinal design with cross-sectional design. The aim of current study is to illustrate the possibility to combine these research designs in order to assess the developmental features of emotional and behavioural problems in childhood. Data from longitudinal study collected in 1997, 1999, and 2001 when children were 9-12 years of age (n=853) is used for this analysis. The longitudinal and cross-sectional analysis of data revealed the fact that over the time the mean level of emotional and behavioural problems for 9-10 year old children remains similar, when mean level of emo­tional and behavioural problems for 11-12 year old children decreased. The findings show that the combining of longitudinal and cross-sectional design is useful for studying development from different perspectives. [From the publication]

ISSN:
1392-0359; 2345-0061
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/36090
Updated:
2018-12-17 11:04:39
Metrics:
Views: 58    Downloads: 3
Export: