Vilniaus Gedimino technikos universiteto pirmo kurso studentų požiūrio į kūno kultūrą kaita per mokslo metus

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Vilniaus Gedimino technikos universiteto pirmo kurso studentų požiūrio į kūno kultūrą kaita per mokslo metus
Alternative Title:
Dynamics of the attitude regarding PE of the 1st year students of Vilnius Gediminas Technical University students over an academic year
In the Journal:
Sporto mokslas [Sports science]. 2008, Nr. 4 (54), p. 7-12
Keywords:
LT
Vilnius. Vilniaus kraštas (Vilnius region); Lietuva (Lithuania); Fizinis ugdymas / Physical education.
Summary / Abstract:

LTTyrimo tikslas – išsiaiškinti VGTU pirmo kurso studentų (vaikinų) požiūrio į kūno kultūrą kaitą per mokslo metus ir nustatyti priežastis, lėmusias šiuos pasikeitimus. Tyrime dalyvavo 18-20 metų studentai (vaikinai), įstoję į VGTU pirmą kursą 2007 m. Tiriamąją imtį sudarė 73 % visų pirmame kurse studijuojančių vaikinų, atrinktų atsitiktinės atrankos metodu. Tyrimams taikytas anketinės apklausos raštu metodas. Naudotas modifikuotos, tyrimuose aprobuotos anketos (Poteliūnienė ir kt., 2003) variantas. Anketa sudaryta iš klausimų su pateiktais galimais atsakymų variantais. Dalis klausimų buvo uždari (galima buvo pasirinkti tiktai vieną iš pateiktų atsakymų variantų), dalis klausimų – atviri (galima buvo pasirinkti kelis iš pateiktų atsakymų variantų ir pateikti savo atsakymo variantą). Tyrimas atliktas dviem etapais. Pirmas – per įvadinę paskaitą pirmo semestro pradžioje (apklausta 1448 studentai). Antras tyrimas atliktas semestro gale (apklausta 1280 studentų). Per mokslo metus studentai laikė privalomą kūno kultūros įskaitą pirmame ir antrame semestruose.Kūno kultūra buvo dėstoma pagal patvirtintus VGTU studijų modulius, ją sudarė pratybos vieną kartą per savaitę ir kontrolinių normatyvų laikymas abiejuose semestruose (100 m bėgimas, 3000 m bėgimas, prisitraukimai prie skersinio). Pirmame semestre buvo dėstomas kūno kultūros teorinis kursas (8 akademinės valandos) ir taikytas atsiskaitymas raštu. Tyrimas parodė VGTU pirmakursių teigiamo požiūrio į kūno kultūrą raidą per mokslo metus, jų supratimas apie šios priemonės veiksmingumą padidėjo. Pakankamai fiziškai aktyvių studentų skaičius išaugo. Daugumos pagerėjo sveikatos būklė. Visų šių teigiamų dalykų priežastimis galima įvardyti kokybiškas kūno kultūros pratybas, teorines paskaitas ir kokybišką kūno kultūros dėstytojų darbą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kūno kultūra; Motyvacija; Studentai; Motivation; Physical education; Students.

ENPurpose of study was to find out what was the dynamics in VGTU 1st year students’ (males’) attitude towards PE over the academic year and to find out causes accounting for the changes. The study involved 18-20-year old students (males) admitted to VGTU in 2007. The cohort under study represented 73% of the total number of 1st year students (males). Study participants were selected by random. The study was carried out on the basis of a questionnaire survey technique in writing. A version of a modified approved questionnaire (Poteliūnienė at al., 2003) was used. The questionnaire was composed of a series of questions with supplied reply options. Part of questions were closed (only one reply option could be chosen), the rest of questions were open (a chance to choose several supplied reply options, and also to give one’s own answer variant was given). The study was conducted in two steps. The first one was accomplished during the introductory class at the beginning of the first term (1448 students were surveyed). The second step of research was made at the end of the term (1280 students were surveyed).Over the academic year students had to pass obligatory credit tests in PE, one in the first and one in the second term. PE instruction was carried out on the basis of approved VGTU study modules providing one training per week, and a control normative test once a term (100 m running, 3000 m running, and pulls on to the bar). In the first term, a theory course in PE (8 academic hours) was given, and a relevant final test was administered. The study showed that VGTU first year students had developed a positive attitude towards PE over the academic year, the understanding of the effectiveness of this measure went up. The number of students engaged in sufficiently active physical training increased. Health condition of the greater part of students improved. All this can be accounted for quality physical training, relevant theoretical classes, and quality work done by physical training teachers. [From the publication]

ISSN:
2424-3949; 1392-1401
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/35539
Updated:
2022-11-07 15:44:02
Metrics:
Views: 17
Export: