LTViešosios tvarkos apsauga, kaip viena iš valstybės prioritetinių veiklos krypčių, yra valstybinių ir nevalstybinių institucijų veiklos objektas. Tačiau šiuo metu viešosios tvarkos apsaugos funkcijos monopolis priklauso valstybinei policijai, kurios kompetencija šioje srityje yra detaliai reglamentuota Lietuvos Respublikos teisės aktuose. Tuo tarpu reikia sukonkretinti kitų institucijų, kurių kompetencijai yra priskirtas viešosios tvarkos apsaugos įgyvendinimas, teises, pareigas, atsakomybę ir kitus svarbius jų veiklos šioje srityje klausimus. Autoriaus nuomone, atriboti šių institucijų kompetenciją viešosios tvarkos apsaugos srityje būtina, priešingu atveju paralelinis viešosios tvarkos apsaugos funkcijos vykdymas gali sukelti subjektų, atsakingų už jos įgyvendinimą, veiklos dezorganizaciją, o tai galėtų turėti įtakos saugumo jausmo visuomenėje sumažėjimui. Institucijų, atsakingų už viešosios tvarkos apsaugą, veikla netenkina visuomenės lūkesčių. Situacijai pagerinti autorius kaip alternatyvų variantą siūlo viešosios tvarkos apsaugos funkciją perimti savivaldybėms. Teisinės literatūros analizė bei atlikti empiriniai tyrimai rodo, kad savivaldybės greta viešosios tvarkos apsaugos funkcijos galėtų vykdyti ir kitas funkcijas: teikti socialinę pagalbą fiziniams ir juridiniams asmenims, vykdyti vietos valdžios sprendimus viešosios tvarkos apsaugos klausimais.
ENThe legal acts of the Republic of Lithuania provide that the protection of public order is under the competence of state and public institutions. At present, the monopoly of public order protection is the responsibility of state police and this responsibility is described in legal acts. However, the activities of other institutions, which are also in charge of public order protection, are not described. The separation of the competence of the mentioned institutions in the public order protection area is necessary. Otherwise, the situation, when there is no separation of the activities between those institutions, may cause feelings of insecurity in society. Therefore, the article aims to analyse the perspectives of the local governance in implementation of public order protection function. For this purpose, first of all, we have analysed the activity efficiency of the institutions in public order protection area. Another step is the evaluation of the local government possibilities in implementation of that function. And finally, we have to define the content of functions, which are taken over from police and become the responsibility of local government institutions.