The Survey of English language teachers' viewpoint towards the development of socio-cultural competence

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
  • Anglų kalba / English
  • Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
The Survey of English language teachers' viewpoint towards the development of socio-cultural competence
Alternative Title:
Anglų kalbos mokytojų požiūrio į sociokultūrinės kompetencijos ugdymą tyrimas
Keywords:
LT
Anglų kalba / English language; Kalbų (užsienio) mokymas / Language (foreign) teaching; Mokytojų ugdymas / Teacher education.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojamas anglų kalbos mokytojų požiūris į sociokultūrinės kompetencijos ugdymą. Nustatyta, kad mokiniams yra įdomu gauti informacijją apie kitas kultūras. Mokiniai geba atpažinti kultūrinius skirtumus, nes jiems yra lengva pastebėti tai, kas skiriasi nuo jų kasdienio gyvenimo normų. Tačiau, pasak mokytojų, mokiniai gana sunkiai suvokia kultūrinių skirtumų reikšmingumą, todėl sociokultūros mokymui ir sociokultūrinės kompetencijos ugdymui turėtų būti skiriamas didesnis dėmesys. Sociokultūrinės kompetencijos ugdymo raišką sąlygoja mokytojų gebėjimas patraukliai pateikti ir sieti deklaratyviąsias žinias su mokinių asmenine patirtimi bei tinkamai motyvuoti besimokančiuosius. Sociokulturinės kompetencijos ugdymą taip pat įtakoja naujos ir šiuolaikinės mokymo priemonės, kuriose yra pakankamai informacijos apie kitas kultūras, specifinius jų bruožus bei išskirtinumus. Sociokulturinės kompetencijos ugdymo raišką riboja prastos besimokančiųjų kalbos žinios, silpni tarpkultūriniai gebėjimai, motyvacijos stoka bei nenoras keisti klaidingai susiformavusių stereotipų apie kitas kultūras. Tyrime dalyvavusių mokytojų teigimu, mokiniai mokosi atpažinti tarpkultūrines problemas, tačiau besimokančiųjų gebėjimas priimti sprendimus, susijusius su kultūrų išskirtinumu, yra ribotas. Sociokultūrinė kompetencija yra glaudžiai susijusi su gebėjimais tinkamai priimti ir apdoroti įvairius kultūros reiškinius komunikacijos procese.Reikšminiai žodžiai: Kultūrinė kompetencija; Mokymas; Socialinė kompetencija; Socio-kultūrinis; Socio-kultūrinė kompetencija; Sociokultūra; Sociokultūrinė kompetencija; Užsienio kalbų mokymas; Cultural competence; Curtural competence; Foreign language teaching and learning; Foreign language teching and learning; Learning; Social competence; Socio-cultural; Socio-cultural competence; Socio-culture.

ENThe article focuses on the notion of socio-cultural competence and its constituent parts. The current article is based on Lithuanian and foreign scholars' scientific works, international documents and on the survey that was carried out in Lithuanian comprehensive schools. The article presents the analysis of English language senior class teachers' viewpoint towards the development of socio-cultural competence. The emphasis in the current article is laid on the expression of social and cultural competences. The survey stresses that by developing socio-cultural competence in foreign language learning, learners are introduced to unfamiliar cultural experiences. This helps to foster learners' cultural self-awareness and educate possible ways of presenting native cultural characteristics to the representatives of other cultures. [text from author]

ISSN:
1822-2196
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/33608
Updated:
2018-12-17 13:07:39
Metrics:
Views: 21    Downloads: 1
Export: