Aukštosios neuniversitetinės mokyklo vystymo strategijos įgyvendinimo ypatumai : Šiaulių kolegijos atvejo analizė

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Aukštosios neuniversitetinės mokyklo vystymo strategijos įgyvendinimo ypatumai: Šiaulių kolegijos atvejo analizė
Alternative Title:
Non-university higher school development strategy features
In the Journal:
Jaunųjų mokslininkų darbai. 2010, Nr. 4 (29), p. 123-132
Keywords:
LT
Šiauliai. Šiaulių kraštas (Šiauliai region); Lietuva (Lithuania).
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojami respondentų apklausos rezultatų ir dokumentų analizės pagrindu išryškėję aukštosios neuniversitetinės mokyklos integruotos plėtros strategijos įgyvendinimo ypatumai. Nustatyta, kad įvairių veiksnių daroma įtaka strategijai įgyvendinti respondentai labiau vertina kaip stabdančią ir nestabdančią. Kaip labiausiai poveikius respondentai vertina finansinius, materialinius veiksnius, susijusius su studijuojančiųjų kontingentu, darbuotojų kompetencijomis ir valdymu. Aukštojoje neuniversitetinėje mokykloje ryški orientacija į tikslų įgyvendinimą, tačiau ne mažiau svarbūs yra veiklos procesai, jų kokybės rezultatai. Strategijos įgyvendinimui būdingas kompleksinis, kryptingas, nuoseklus pobūdis. Kokybės užtikrinimas, jos būklės nuolatinis vertinimas, analizė yra kokybės strategijos įgyvendinimo ypatumai, kuriuos teigiamai vertina abi respondentų grupės. Aukštosios neuniversitetinės mokyk los integruotos plėtros strategijos įgyvendinimas glaudžiai siejamas su paslaugų vartotojų kokybišku poreikių tenkinimu: nuolat tiriami darbo rinkos ir studijuojančiųjų poreikiai, vertinama jų patenkinimo būklė. Strateginis veiklos planavimas aukštojoje mokykloje nėra formalus procesas ir nevertinamas tik kaip administracijos prerogatyva. Darbuotojai dalyvauja veiklos vertinimo, analizės ir strategijos projektavimo procesuose. Dėstytojų vertinimu, jų vaidmuo svaresnis strategijos įgyvendinimo procesuose. Teigiamai respondentai vertina veiklos procesų valdymą: sudaromos sąlygos kuo kokybiškiau atlikti darbus, vykdyti funkcijas.Reikšminiai žodžiai: Integruota strateginė plėtra; Integruota strateginė pėtra; Strategijos įgyvendinimas; Veiklos procesai ir jų pobūdis; Veiklos procesų vertinimas; Activity processes and their nature; Evaluation of activity process; Implementation of strategy; Integrated strategic development.

ENThe paper analyses the peculiarities of the implementation of the strategy on integrated development of a non-university higher school, which have been determined on the basis of the results of the respondents’ survey and the analysis of documents. It was established that the respondents more evaluated the influence of various factors on the implementation of the strategy as stopping and non-stopping. Among the most influential factors the respondents named financial and material factors related to the contingent of students, competences of the staff and management. A non-university higher school is clearly orientated towards the implementation of goals; however, the operational processes and their quality results are no less important. An integral, targeted and consistent nature is characteristic of the implementation of the strategy. Quality assurance, regular evaluation of its state and analysis are the features of the implementation of the quality strategy, which are positively evaluated by both groups of respondents. The implementation of the strategy on integrated development of a non-university higher school is closely related to qualitative meeting of the needs of the users of services: labour market and students’ needs are regularly surveyed and the state of meeting those needs is evaluated. Strategic activity planning is not a formal process in the school and it is not considered to be a merely administrative prerogative. The staff participates in the processes of activity evaluation, analysis and strategy planning.According to teachers, their role is weightier in the processes of strategy implementation. The respondents positively evaluate the management of operational processes: the conditions for quality performance and fulfilment of functions are created.

ISSN:
1648-8776
Related Publications:
Mokyklos strategija : strateginio vystymo vadovas / Robertas Jucevičius, Palmira Jucevičienė, Brigita Janiūnaitė, Gintautas Cibulskas. Kaunas : Žinių visuomenės institutas, 2003. 183 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/33154
Updated:
2018-12-17 12:55:02
Metrics:
Views: 22    Downloads: 5
Export: