Strategic position of Lithuanian travel services companies: response to the tourism trends

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Strategic position of Lithuanian travel services companies: response to the tourism trends
In the Journal:
Tiltai [Bridges] [Brücken]. 2011, Nr. 4 (57), p. 51-64
Summary / Abstract:

LTTurizmo sektoriuje veikiančios organizacijos turi gebėti valdyti turimus išteklius, atsižvelgiant į pasaulinės turizmo rinkos ir aplinkos pokyčius. Turizmo rinką veikiantys aplinkos pokyčiai lemia būtinybę įvertinti kelionių organizavimo rinkos dalyvių verslo gebėjimus ir strategines orientacijas, siekiant priimti racionalius ir inovatyvius strateginius sprendimus, kurie leistų įgyti konkurencinį pranašumą. Šiuo tyrimu siekiama įvertinti kelionių organizavimo rinkos dalyvių strategines orientacijas ir metodus, kurie taikomi reaguojant į turizmo rinkos pokyčius. Straipsnyje pateikiama Lietuvos turizmo situacija ir turizmo rinkos tendencijos, kurios skatina įvertinti kelionių organizavimo sektoriaus dalyvių strategines orientacijas naujos turizmo paradigmos kontekste. Atliktas empirinis tyrimas paremtas kiekybinių tyrimų metodologija. Tyrime dalyvavo 98 Lietuvos kelionių organizavimo ir kelionių agentūrų vadovai. Tyrimo rezultatų analizė atskleidė, kad kelionių organizavimo rinkos dalyviai, siekdami išlaikyti savo strateginę poziciją rinkoje labiau orientuoti į kokybės gerinimą, technologijų ir inovacijų taikymą, o ne į vartotojus ir jų segmentus. Kelionių organizavimo rinkos dalyviai reaguoja į naujos turizmo paradigmos ir tendencijų iššūkius, tačiau praranda vartotojus dėl silpnos orientacijos į specifinių vartotojų grupių, orientuotų į unikalių produktų ir paslaugų įsigijimą, poreikių tenkinimą. Straipsnio pabaigoje pateikiama rekomendacijų, kurios gali būti naudingos kelionių organizavimo įmonėms, siekiančioms stiprinti savo strategines pozicijas turizmo rinkoje. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Aplinkos iššūkiai; Kelionių organizavimo sektorius; Kelionių paslauga; Strateginė orientacija; Strateginė pozicija; Environment schallanges; Environmental changes; Lithuania; Strategic orientation; Strategic position; Travel service.

ENTourism is a very dynamic sector with a potential of high development. Companies of the tourism sector should be able to develop; due to the changing market situation they have to coordinate various resources referring to the most effective strategy at the appropriate period. Striving to react to market changes, the members of tourism industry need to rethink and review the strategic positions. The aim of the research is to investigate the expressions of strategic orientations of travel trade companies and the way they should maintain them while reacting to the changes in tourism market. According to the research the main trends affecting tourism industry are developed. The main instrument of the research was a quantitative questionnaire for 98 managers of Lithuanian travel trade companies. The survey showed that Lithuanian travel trade companies that aim to maintain strategic position are oriented to quality via resource management, technology and adaptation of innovations more than to consumer’s segments and its complexity. They reactively respond to environmental changes but lose market positions. Therefore, the travel trade providers who want to maintain strategic positions should take into consideration recommendations they are suggested. This research is beneficial for tourism business companies to maintain strategic positions and help to improve the performance of travel trade business in developing countries. [From the publication]

ISSN:
1392-3137; 2351-6569
Related Publications:
Potential of virtual organizing of tourism business system actors / Rimante Hopeniene, Ginta Railiene, Egle Kazlauskiene. Inžinerinė ekonomika. 2009, Nr. 3 (63), p. 75-85.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/32951
Updated:
2018-12-17 13:06:27
Metrics:
Views: 21
Export: